زمان خبر:17 دقیقه قبل

پنتاگون روز جمعه اعلام کرد که شرکت Raytheon Technologies و شرکت نورثروپ گرومن (NYSE:NOC) قراردادهایی با ایالات متحده برای ادامه توسعه موشک‌هایی برای رهگیری تسلیحات مافوق صوت به دست آورده‌اند.

این تصمیم بدین معناست که شرکت لاکهید مارتین (NYSE:LMT)، پیمانکار دفاعی شماره 1 ایالات متحده، که برای عقد قرارداد نیز رقابت می کرد، در حال حاضر از برنامه چند میلیارد دلاری حذف شده است، اما ممکن است بعداً به این برنامه ملحق شود.

در ماه نوامبر، این سه شرکت قراردادهای جداگانه‌ای به مبلغ 60 میلیون دلار برای توسعه یک رهگیر با هدایت مجموعه‌ای از ماهواره‌ها و حسگرها برای رهگیری یک موشک مافوق صوت در جو زمین در حالی که به سمت هدف می‌رود، منعقد کردند.

این قراردادها تعداد شرکت‌هایی را که این سیستم‌ها را توسعه می‌دهند به دو شرکت کاهش می‌دهد.

مانند هر قرارداد دفاعی، شرکت هایی که برنده نشده اند حق دارند به این تصمیم اعتراض کنند.

آژانس دفاع موشکی (MDA) قراردادی تا سقف 62 میلیون دلار با ریتون (NYSE:RTN) و تا 60 میلیون دلار با نورث‌روپ برای هر کدام از این دو شرکا جهت ادامه توسعه رهگیرهای مافوق صوت اعطا کرد.

سلاح های مافوق صوت توانایی پرواز با سرعت پنج برابر سرعت صوت را دارند و می توانند در حین پرواز مانور دهند که ردیابی آنها را دشوار می کند.

در گزارش اخیر دفتر پاسخگویی دولت (GAO) آمده است که برآورد هزینه داخلی MDA برای یک سیستم رهگیر از 3.7 تا 4.2 میلیارد دلار با تأمین مالی تسریع شده متغیر است.

پیش نویس بودجه دفاعی 2023 کنگره شامل بودجه برای تسریع توسعه برنامه است، اما این لایحه هنوز نهایی نشده است.

گزارش GAO توصیه می کند که MDA ارزیابی های مستقل هزینه و فناوری را برای رهگیر دریافت کند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع:investing



منبع