زمان خبر:2 ثانیه قبل

باتوجه به گزارش رویترز نیویورک، شرکت های Pfizer (NYSE:PFE) و BioNTech (NASDAQ:BNTX) روز شنبه گفتند که دوز تقویت کننده نسخه های به روز شده واکسن کووید-19 خود، که به طور خاص برای مبارزه با نوع Omicron ویروس کرونا اصلاح شده است، باعث ایجاد پاسخ ایمنی بالاتری در برابر آن نوع ویروس شده است.

قرار است مشاوران سازمان غذا و داروی ایالات متحده روز سه شنبه برای به‌ روزرسانی واکسن های کووید-۱۹ برای پاییز با یکدیگر گفتگو کنند. به گفته کارشناسان، احتمالاً دوزهای به روز شده برای مبارزه با نوع اومیکرون از ویروس کرونا دوباره طراحی می شوند.

فایزر و بیون تک گفتند که دوزهای 30 و 60 میکروگرمی از یک شات که فقط زیرمجموعه BA.1 اومیکرون را که در زمستان گذشته در گردش بود، باعث افزایش 13.5 و 19.6 برابری خنثی کننده در برابر آن نوع ویروس شد. آن ها گفتند که نسخه ای از واکسن که هم واکسن بازطراحی شده و هم واکسن اصلی آنها را در بر می گرفت، افزایش 9.1 و 10.9 برابری را به همراه داشته است.

نتایج حاصل از آزمایش 1234 نفر 56 ساله یا بالاتر بود. این شرکت ها گفتند که تزریق ها در بین شرکت کنندگان به خوبی تحمل شده است.

شرکت مدرنا (NASDAQ:MRNA) همچنین یک واکسن بازطراحی شده با هدف قرار دادن زیرشاخه BA.1 اومیکرون ساخته است. این شرکت گفت که واکسن به روز شده آن در برابر انواع فرعی جدیدتر اومیکرون به خوبی عمل کرده است و در حال پیشبرد برنامه هایی برای درخواست تایید از تنظیم کننده ها است.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع: investing



منبع