زمان خبر:7 ثانیه قبل

پس از اینکه هولدینگ فرانتیر ایرلاینز (NASDAQ: ULCC) پیشنهاد خود برای خرید اسپریت ایرلاینز (NYSE: SAVE) را افزایش داد، این شرکت هواپیمایی روز جمعه از سهامداران خود خواست تا در جلسه هفته آینده از قرارداد ادغام با این کمپانی حمایت کنند.

شایان ذکر است که اسپریت ایرلاینز مدتهاست که در یک جنگ مناقصه میان دو شرکت فرانتیر (Frontier ) و جت بلو (JetBlue ) قرار گرفته است.

هر دو شرکت کننده در این مناقصه، اسپریت را به عنوان فرصتی برای گسترش نفوذ داخلی خود می دانند. این درحالی است که صنعت خطوط هوایی ایالات متحده با کمبود نیروی کار و هواپیما مواجه است. هر یک از این قراردادها منجر به تشکیل پنجمین شرکت هواپیمایی بزرگ ایالات متحده خواهد شد.

اکنون بنابر شرایط اصلاح شده، فرانتیر قیمت نقدی معامله را با 2 دلار افزایش، به 4.13 دلار در هر سهم رسانده است. پس از تایید معامله، 2.22 دلار به ازای هر سهم به عنوان سود نقدی به سهامداران Spirit پیش پرداخت خواهد کرد.

سهامداران اسپریت ایرلاینز قرار است روز 30 ژوئن (9 تیر) در مورد قرارداد ادغام با Frontier رای دهند. در همین حال، این شرکت مستقر در فلوریدا بارها پیشنهاد JetBlue را رد کرده و گفته است که این طرح شانس کمی برای کسب تایید از سوی تنظیم کننده های ایالات متحده دارد.

با این حال، جت بلو دست از تلاش برنداشته و سعی کرده است سهامداران Spirit را متقاعد کند که علیه معامله با فرانتیر رای دهند.

گفتنی است که سهام Frontier با 6.6 درصد افزایش در روز جمعه با قیمت 10.54 دلار بسته شد، در حالی که Spirit با 2.9 درصد افزایش به 24.52 دلار رسید. سهام JetBlue نیز با 5.8 درصد افزایش روی 8.62 دلار بسته شد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع: investing



منبع