زمان خبر:3 ثانیه قبل

گادوین امیفیله (Godwin Emefiele)، رئیس بانک مرکزی نیجریه، گفته است که ارز دیجیتال بانک مرکزی که اخیراً معرفی شده، e-naira، تضمین می کند که نیجریه در دنیای دیجیتالی رقابتی باقی خواهد ماند. در گزارشی به نقل از امیفیله آمده است که به طور خاص، معرفی ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) به فضای پرداخت نیجریه، انتظار می رود فعالیت های تجاری و سرمایه گذاری را تقویت کند.

اظهارات امیفیله جدیدترین اظهارات یکی از مقامات دولتی یا CBN است که هدف آن اطمینان بخشی به نیجریه های بدبین است. در راه اندازی CBDC در اکتبر 2021 (مهر 1400)، رئیس جمهور این کشور، محمدو بوهاری (Muhammadu Buhari)، به طور مشابه معرفی e-naira را به عنوان چیزی که منجر به رشد 29 میلیارد دلاری تولید ناخالص داخلی نیجریه در 10 سال آینده می شود، تبلیغ کرده بود.

علاوه بر اظهارات اطمینان بخش، CBN از رویدادهای مختلفی که میزبانی کرده، به عنوان پلتفرم هایی برای ترویج استفاده از CBDC استفاده کرده است. آخرین رویداد از این دست، هکاتون “eNaira – دروازه آفریقا به یک اقتصاد دیجیتال” است که قرار است از 27 ژوئن (6 تیر) آغاز شود و تا 21 ژوئیه (30 تیر) ادامه داشته باشد.

شناسایی و رفع اشکالات

بر اساس گزارشی در The Eagle Online، مقامات دولتی که نیجریه ای ها را تشویق به ثبت نام در هکاتون e-naira کرده است، معتقد است که این رویداد ممکن است برای کمک به نوآوران در فکر راه حل های نوآورانه برای CBDC مفید باشد. امیفیله همچنین اضافه کرد:

“ما نمی توانیم این واقعیت را انکار کنیم که CBDC جدید معرفی شده (eNaira) در آینده برای اطمینان از رقابتی بودن نیجریه با دیجیتالی شدن جهان ضروری است. ما در چند سال گذشته دیده ایم که چگونه ارزهای دیجیتال اقتصادهای بین‌المللی را به روی افرادی که از آنها استفاده می‌کنند باز کرده‌اند و چگونه تجارت، خرید، سرمایه‌گذاری و سایر فعالیت‌های اقتصادی را بدون مشکل انجام داده‌اند.”

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع: news.bitcoin



منبع