زمان خبر:4 ثانیه قبل

به گزارش خبرگزاری تاس، پلیس در استان ایرکوتسک روسیه تحقیقاتی را از اپراتورهای یک مرکز میزبانی استخراج که مظنون به کلاهبرداری از مشتریان و سرقت سخت افزارهای گران قیمت استخراج آن ها هستند، آغاز کرده است.

مقامات انتظامی توضیح دادند که استخراج کننده ها در انتظار کسب درآمد سریع، دستگاه های خود را به افرادی که فارم ماینینگ را اداره می کردند، تحویل دادند. در مقطعی، این فارم تمام پرداخت ها به مشتریان خود را متوقف کرد و نتوانست ماشین های گران قیمت را بازگرداند.

“یک پرونده جنایی بر اساس این حقایق تحت بخش 4 ماده 159 قانون کیفری روسیه (کلاهبرداری در مقیاس بزرگ) آغاز شد. شواهد مادی مختلف از جمله تجهیزات کامپیوتری و اسناد از دفتر آنها کشف و ضبط شده است.”

محققان توانسته‌اند مشخص کنند که بین نوامبر ۲۰۲۱ تا می ۲۰۲۲ (آبان 1400 تا اردیبهشت 1401)، مظنونان افرادی را که می‌خواستند سخت افزار استخراج خود را در یک فارم نصب کنند، فریب داده‌اند. به آنها قیمت اجاره و نرخ برق بسیار کمتر از نرخ واقعی بازار پیشنهاد شده بود.

آنها در عین حال از ماینرها خواستند که تجهیزات خود را در اسرع وقت تحویل دهند و دلیل آن نیز محدود بودن فضای اجاره است. به صاحبان دستگاه های ماینینگ گفته نشد دستگاه هایشان در کجا قرار می‌گیرد و تنها نمایندگان سرویس میزبانی به رمزارزهای استخراج شده دسترسی داشتند.

پلیس روسیه اکنون به دنبال کلاهبرداران است. حدود 100 نفر از اقدامات آن ها متحمل خسارت شده اند. آنها به سازمان دهندگان، تجهیزات فارم استخراج به ارزش تقریبی 100 میلیون روبل، نزدیک به 1.9 میلیون دلار دادند.

منطقه ایرکوتسک با ارائه برخی از پایین ترین نرخ‌های برق در کشور، که از 0.01 دلار به ازای هر کیلووات ساعت در مناطق روستایی شروع می‌شود، شاهد افزایشی در استخراج کریپتو بوده است، مزارع اغلب در زیرزمین ها و گاراژها نصب شده و با برق خانگی یارانه ای تغذیه می شوند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع: news.bitcoin



منبع