زمان خبر:7 ثانیه قبل

“سقوط بازار رمزارزها” در سال ۲۰۲۲ یکی از بزرگترین و قوی ترین سقوط ها در تاریخ صنعت دارایی های دیجیتال بود، زیرا دارایی های مختلف در عرض چند روز تا ۵۰ درصد از ارزش خود را از دست دادند. قابل توجه ترین مورد اتریوم بود که در عرض چند روز به ۸۸۰ دلار سقوط کرد و قیمتش به کمتر از ATH سال ۲۰۱۷ رسید.

چنین افت شدیدی در مارکت کپ بازار، به علاوه یک سری لیکوئیدها و کال مارجین های دریافت شده توسط شرکت های دارای دارایی های دیجیتال یا دارای موقعیت های خرید باز، می‌تواند باعث ترس در بین سرمایه گذاران نهادی شود که منجر به خروج تقریباً ۵۰۰ میلیون دلار از این صنعت شده است.

با توجه به اطلاعات Coinshares، این جریان خروجی در ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) ظاهر شد اما به دلیل تاخیر گزارشگری که در بین سرمایه گذاران و شرکت های نهادی وجود دارد، اکنون منعکس شده است. دلیل اصلی، همانطور که قبلا ذکر شد، سقوط بازار بیت کوین و کریپتو است. همانطور که داده ها نشان می‌دهند، جریان های خروجی بیشتر بر روی بیت کوین متمرکز شده است.

بزرگترین ارائه‌دهنده این خروجی ها، Purpose Bitcoin ETF است که ۴۹۰ میلیون دلار جریان خروجی را از ابتدای سال و ۳۴۳ میلیون دلار را از ابتدای ماه تاکنون ثبت کرده است. تنها دارایی‌ ای که شاهد جریان‌ های ورودی بوده، دارایی Short Bitcoin است که سرمایه‌گذاران را در معرض «سفارشات شورت بیت‌کوین» قرار می‌دهد و امکان کسب سود از یک دارایی نزولی را فراهم می‌کند.

در مورد منابع داخلی جریانات خروجی، صرافی های کانادا بزرگترین ارائه دهندگان حجم منفی هستند، زیرا در ۱۷ ژوئن شاهد فعالیت برداشت بزرگی از آنها بودیم.

خوشبختانه، در گزارش بعدی نباید شاهد چنین جریان خروجی بزرگی باشیم، زیرا بازار در روند بهبود قرار گرفته و باید منتظر پویایی خنثی یا مثبت در آدرس‌ های سازمانی باشیم.

در زمان انتشار این مقاله، بیت کوین با قیمت ۲۱،۱۷۸ دلار معامله می‌شود و اتریوم نیز در قیمت ۱۲۱۲ دلار قرار دارد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع: u.today



منبع