زمان خبر:1 دقیقه قبل

رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، گری گنسلر، موضع خود را در مورد رمزارزها، به ویژه بیت کوین، در مصاحبه با جیم کرامر مجری بازی Mad Money از شبکه CNBC در روز دوشنبه روشن کرد. وی توضیح داد:

«بیت کوین یک طبقه دارایی بسیار سوداگرانه است. ما مدت هاست که این را می‌دانیم. او با استناد به «فراز و نشیب‌ های این طبقه دارایی» توضیح داد که وقتی مردم در «بیت‌ کوین و صدها رمزارز دیگر» سرمایه‌ گذاری می‌ کنند، امیدوار به بازدهی هستند، «درست مانند زمانی که در سایر دارایی‌ های مالی سرمایه‌ گذاری می‌ کنند» که اوراق بهادار می باشند.

گنسلر تاکید کرد که بسیاری از این “دارایی های مالی رمزارزی” “ویژگی های کلیدی یک اوراق قرضه” را دارند. وی افزود: برخی از آن ها زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار هستند. در مقابل، او با استناد به آنچه «پیشینیان و دیگران» گفته اند، چنین توضیح داد:

و تنها چیزی که می خواهم بگویم، برخی دیگر، مانند بیت کوین، شبیه کامودیتی ها (کالاها) هستند. رئیس SEC خاطرنشان کرد که علاوه بر بیت کوین، قرار نیست به طور خاص درباره سایر توکن های رمزنگاری بحث کند.

بیانیه گنسلر با رئیس کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC)، روستین بهنام، که ماه گذشته گفت بیت کوین یک کالا است، موافق است. با این حال، بهنام در ادامه گفت اتریوم نیز یک کالا است.

طرفداران بیت کوین از شفاف سازی گنسلر استقبال می کنند. اریک وایس، مدیر دارایی های دیجیتال، در توییتی نوشت: «گنسلر دومین رئیس متوالی SEC است که اعلام می‌کند بیت‌کوین یک کالا است و تغییر این طبقه‌بندی را در آینده غیرممکن می‌کند. واقعاً بسیار مهم است.»

SEC، CFTC و ناظران بانکی در مورد رمزارزها همکاری می کنند

گنسلر در مورد همکاری SEC با سایر تنظیم کننده های فدرال برای نظارت بر بخش کریپتو، از جمله CFTC و تنظیم کننده های بانکی، اظهار نظر کرد. او تاکید کرد که بسیاری از توکن های رمزنگاری در حال حاضر در تلاش هستند تا به روشی غیرمنطبق عمل کنند.

رئیس SEC سپس به استیبل کوین ها اشاره کرد و خاطرنشان کرد:

“کارهایی وجود دارد که باید در مورد استیبل کوین ها انجام شود. کارهای زیادی برای محافظت از عموم سرمایه گذاران باید انجام شود.”

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع: news.bitcoin



منبع