زمان خبر:51 ثانیه قبل

به اصطلاح “راگ پول”(Rug pull) یا کلاهبرداریهای NFT به خریدارانی که پول خود را در پروژه های داغ جدید سرمایه گذاری می کنند آسیب می زند. اما ماهیت مستعار فضای کریپتو به این معنی نیست که کلاهبرداران ادعا شده همیشه می توانند بدون عواقب ناپدید شوند، همانطور که یک جفت خالق NFT به این موضوع پی برده اند.

امروز، وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرد که یک جفت جوان 20 ساله به نام های اتان نگوین و آندره لاکونا را به توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری اسنترنتی و توطئه برای ارتکاب پولشویی در مورد پروژه Frosties NFT متهم کرده است.

Nguyen (با نام مستعار “Frostie” و سایر نام‌های مستعار) و Llacuna (“heyandre”) ادعا می‌شود که خالقان Frosties، یک پروژه Ethereum NFT هستند که در ژانویه فعالیت خود را آغاز کرد. پس از فروش از طریق 8888 NFT و به جیب زدن حدود 1.1 میلیون دلار ETH در این فرآیند، سازندگان کانال Discord پروژه را بستند و با سرمایه ناپدید شدند.

“راگ پول” به مواردی اشاره دارد که در آن سازندگان پروژه NFT ها را بر اساس وعده های دروغین در مورد مزایا و سودمندی آینده می فروشند، اما در عوض با بودجه ناپدید می شوند. به طور معمول، NFT ها ارزش قابل توجهی را در نتیجه از دست می دهند، با توجه به احتمال اندکی از مزایای آینده.

Frosties اکنون در بازار ثانویه اپن سی فقط از 0.001 ETH (حدود 3 دلار) شروع می شود. آنها در ابتدا به قیمت 0.04 ETH فروخته می شدند که در زمان تولید حدود 112 دلار بود

این اولین مورد شناخته شده ای است که وزارت دادگستری خالقان NFT را به اتهام توطئه برای کلاهبرداری از خریداران متهم می کند – یک مورد بالقوه برجسته در صنعت رو به رشد NFT، که تنها در سال 2021 حدود 25 میلیارد دلار از کل حجم معاملات را ایجاد کرد.

دامیان ویلیامز، وکیل ایالات متحده، در بیانیه ای گفت: «NFT چندین سال است که وجود داشته است، اما اخیراً علاقه به جریان اصلی افزایش یافته است. در جایی که پولی برای بدست آوردن وجود داشته باشد، کلاهبرداران به دنبال راه هایی برای سرقت آن خواهند بود.»

او گفت: “همانطور که ما ادعا می کنیم، آقایان نگوین و لاکونا به سرمایه گذاران وعده مزایای Frosties NFT را دادند، اما وقتی فروخت، فرش را از زیر قربانیان بیرون کشیدند، تقریبا بلافاصله وب سایت را تعطیل کردند و پول را انتقال دادند.” ادامه داد. “وظیفه ما به عنوان دادستان و مجری قانون این است که از سرمایه گذاران در برابر کلاهبردارانی که به دنبال سرقت هستند، محافظت کنیم.”

نگوین و لاکونا در لس آنجلس دستگیر شدند و به گفته دادستان ها، کلاهبرداران ادعا شده در شرف راه اندازی دومین پروژه از این دست به نام Embers بودند. پروژه مبتنی بر اتریوم متشکل از 5555 عکس نمایه قرار بود در تاریخ 26 مارس یا حوالی آن راه اندازی شود و در صورتی که ضرابخانه تمام شده بود، یک روز پرداخت بالقوه به ارزش بیش از 1.5 میلیون دلار ETH خواهد داشت.

هر فرد به یک فقره توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری از طریق سیم و تبانی برای ارتکاب پولشویی متهم شد که برای هر جرم حداکثر 20 سال حبس محکوم شد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع:decrypt



منبع