زمان خبر:2 ثانیه قبل

پانزده کارمند سیاه پوست سابق و فعلی تسلا (NASDAQ:TSLA) روز پنجشنبه با طرح شکایتی علیه این غول خودروهای برقی مدعی شدند که در محل کار مورد آزار و اذیت نژادی قرار گرفته اند.

طبق دادخواستی که در دادگاه ایالتی کالیفرنیا مطرح شده است، این کارگران گفته اند که همکاران، مدیران و کارکنان منابع انسانی تسلا بارها و بارها با اظهارات و رفتارهای نژادپرستانه توهین آمیز خود موجب آزردگی آنها شده اند.

بر اساس این دادخواست، برخی از شاکیان به سخت‌ترین پست‌های فیزیکی در تسلا منصوب شده‌اند یا ارتقاء شغلی آنها نادیده گرفته می شود. در این بیانیه آمده است که Montieco Justice، یکی از کارکنان کارخانه فرمونت تسلا، بلافاصله پس از بازگشت به کار پس از مرخصی به دلیل ابتلا به کووید-19، تنزل رتبه پیدا کرده است.

اکنون این خودروساز با حداقل 10 شکایت حقوقی مبنی بر تبعیض نژادی یا آزار جنسی گسترده مواجه است که یکی از آنها از سوی یک آژانس حقوق مدنی در کالیفرنیا مطرح شده است. هرچند تسلا قبلاً این اتهامات را رد کرده و می‌گوید که سیاست‌هایی برای پیشگیری و رسیدگی به تخلفات در محل کار دارد ولی هنوز به درخواست رویترز برای توضیح پاسخ نداده است.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: investing



منبع