زمان خبر:3 ثانیه قبل

مقامات ضد انحصار کانادا، راجرز کامیونیکیشنز(NYSE: ROG) و شاو کامیونیکیشنز (NYSE:SJR) مذاکرات دو روزه را از روز دوشنبه آغاز خواهند کرد تا راه حل های احتمالی برای تصاحب 20 میلیارد دلاری کانادا (15.5 میلیارد دلار) مورد مناقشه را آغاز کنند.
رگولاتور این معامله را مسدود کرده است و می‌گوید که رقابت در کشور را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، جایی که به گفته شرکت مشاوره Finish ReWheel، نرخ‌های مخابرات پایین‌ترین قیمت در جهان است.
در قلب این اختلاف، تجارت بی سیم شاو است که باعث شده است اداره رقابت موضع سختی اتخاذ کند.

راجرز با فروش Freedom Mobile، یکی از مشاغل تلفن همراه شاو، به Quebecorمستقر در مونترال موافقت کرده است.
در حالی که این دفتر در حال بررسی تأثیر فروش بالقوه بر رقابت است، قبلاً گفته بود که این به تنهایی برای رسیدگی به نگرانی های ضد انحصار کافی نیست.
رویترز در ژوئن(خرداد) گزارش داد که انتظار می‌رود این دفتر به دنبال واگذاری Shaw Mobile، یک تجارت تلفن همراه جداگانه که در سال 2020(1399) راه‌اندازی شد، به عنوان بخشی از راه‌حل‌ها باشد.
حتی اگر دفتر این قرارداد را امضا کند، شرکت ها نیاز به تایید وزارت نوآوری، علم و توسعه اقتصادی کانادا (ISED) دارند.
لوری بوچارد(Laurie Bouchard)، سخنگوی ISED، گفت: “ما هنوز درخواست رسمی آنها را دریافت نکرده ایم.”
در طول فرآیند میانجیگری، دفتر و شرکت ها استدلال های خود را به قاضی دادگاه ارائه خواهند کرد. در صورت مخالفت، قاضی می تواند راه حل های غیر الزام آور برای حل و فصل اختلاف ارائه دهد.

به گفته آگاهان، اگر طرفین راه حل ها را رد کنند، اختلاف وارد مرحله آزمایشی می شود که می تواند تا پایان سال جاری ادامه داشته باشد.
اگر ادغام به نتیجه نرسد، راجرز باید1.5 میلیارد دلار کانادا برای جدایی شاو بپردازد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع: investing



منبع