زمان خبر:2 دقیقه قبل

بر اساس بیانیه آناتولی آکساکوف (Anatoly Aksakov)، رئیس کمیته بازار مالی در دومای دولتی، مجلس سفلی پارلمان روسیه، ممکن است یک پلتفرم معاملاتی برای رمزرازها در بورس مسکو (MOEX) ایجاد شود.

این قانونگذار که در تلاش‌ های جاری برای اتخاذ یک چارچوب نظارتی جامع برای رمزارزها مشارکت داشته، معتقد است که یک صرافی دارایی دیجیتال روسیه در بهترین موقعیت برای پردازش تراکنش‌ های رمزارزی در این کشور خواهد بود.

MOEX بزرگترین بورس روسیه است که تجارت سهام، اوراق قرضه، مشتقات، فلزات گرانبها را تسهیل می کند و بازار فارکس روسیه، سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و بزرگترین ارائه دهنده خدمات تسویه این کشور را اداره می کند.

این بروکر پس از تهاجم روسیه به اوکراین در 24 فوریه (5 اسفند)، معاملات خود را به حالت تعلیق درآورد. همچنین هدف تحریم های غرب اعمال شده علیه روسیه به دلیل درگیری نظامی قرار گرفت. MOEX تقریبا یک ماه بعد، در 21 مارس دوباره فقط برای اوراق قرضه دولتی راه اندازی شد.

آکساکوف در یک کنفرانس مطبوعاتی به نقل از خبرگزاری پرایم گفت: «البته، باید یک صرافی رمزارزی وجود داشته باشد که بر اساس الزامات سختگیرانه بانک مرکزی ایجاد شود. من فرض می‌ کنم این یک بخش از بورس مسکو خواهد بود.»

او توضیح داد که این اطمینان را حاصل می کند که پلتفرم معاملاتی رمزارزها در روسیه «در چارچوب یک سازمان محترم با سنت های عالی» عمل می کند، که به تعامل فعال با بانک مرکزی روسیه عادت دارد و به آن اجازه می دهد «بهتر از همه با انجام عملیات با رمزارزها کنار بیاید.»

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: news.bitcoin



منبع