بیت کوین امروز توانست خودش را با جهشی ۶ درصدی تا ۲۰,۴۴۰ دلار بالا بکشد. با وجود این بازیابی، تحلیلگران همچنان مطمئن نیستند که تأثیر منفی افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا بر بازار، تمام شده باشد.

به گزارش یوتودی، آرتور هیز (Arthur Hayes)، مدیرعامل سابق صرافی بیت‌مکس (BitMEX)، گفته رشد اخیر قیمت بیت کوین ممکن است نشانه‌ای برای رسیدن چرخه نزولی فعلی به نقطه پایانی‌اش باشد.

بیت کوین هفته گذشته بدترین عملکرد قیمتی سه‌ماهه‌اش را در بیش از یک دهه گذشته پشت‌سر گذاشت و در این مدت بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داد.

بسیاری از تحلیل‌های تکنیکال نشان می‌دهند بیت کوین احتمالاً از قبل به کف روند نزولی خود رسیده است. با این حال، تحلیلگرانی هم وجود دارند که نمی‌توانند در این باره تصمیم مشخصی بگیرند.

نمودار قیمت بیت کوین؛ نمای ۱ روزه بازار «بیت کوین/ دلار».

راس می‌فیلد (Ross Mayfield) کارشناس سرمایه‌گذاری در شرکت خدمات مالی چندملیتی بایرد (Baird)، اخیراً به بلومبرگ (Bloomberg) گفته است قیمت بیت ‌کوین به‌طور بالقوه می‌تواند بسیار بیشتر کاهش یابد و بازار در حال حاضر با محیط چالش‌برانگیزی دست‌وپنجه نرم می‌کند.

یاسین المنجره، کارشناس مؤسسه سرمایه‌گذاری آرک اینوست (Ark Invest)، می‌گوید اگر فدرال رزرو آمریکا به افزایش نرخ بهره ادامه دهد، بیت کوین ممکن است همچنان به‌خاطر آن آسیب ببیند.

می‌فیلد هم چنین نظری دارد و گفته است که سیاست پولی بانک مرکزی تمایل سرمایه‌گذاران برای ورود به بازار دارایی‌های پرریسک را کاهش می‌دهد.

تحلیلگران سایت تحلیلی گلسنود (Glassnode) باور دارند که کاهش بیشتر بیت کوین به این بستگی دارد که سرمایه‌گذاران قدرتمند بتوانند حمایت‌های کنونی را حفظ کنند یا نه.

برت مانستر (Brett Munster)، سرمایه‌دار خطرپذیر و یکی از علاقه‌مندان قدیمی ارزهای دیجیتال، به این نکته اشاره کرده است که با وجود کاهش قیمت بیت کوین، پذیرش این پرشیا بلاکچین بین مردم و سازمان‌ها همچنان ادامه دارد و همین مسئله چرخه فعلی بازار را با چرخه قبلی در سال ۲۰۱۸ متفاوت می‌کند.

با این حال، داده‌های موجود نشان می‌دهد که موجودی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت کوین در ماه ژوئن (خرداد) تا حدود یک سوم کاهش یافته است.



منبع