زمان خبر:3 ثانیه قبل

یک پروژه NFT جدید با ضرب رایگان به نام سعودی ها (The Saudis) در روز رونمایی خود به رتبه اول در OpenSea و در ۲۴ ساعت اول به حجم معامله شده ۴۷۷۴ اتر رسیده است. با این حال، گفته می‌شود که حدود ۱۰٪ از این NFT ها توسط یک نفر ضرب شده و حدود ۱۹۴ اتر سود کرده است.

جیسون کلین (Jason Cline) فهمیده است که کیف پول مورد استفاده برای فروش این NFT ها در OpenSea از “هزاران کیف پول” برای ضرب رایگان استفاده کرده و بنابراین در کمتر از یک روز حدود ۱۶،۰۰۰ دلار گس فی را به ۲۳۴،۰۰۰ دلار تبدیل کرده است.

اسنایپر سریالی NFT
CryptoSlate این کیف پول را تجزیه و تحلیل کرد و فهمید که آدرس 0x8026 چندین بار در گذشته نیز اقدامات مشابهی را انجام داده است. پروژه های قبلی مانند Crypto Dads ،Tubby Cats ،Jungle Freaks ،Galaxy Eggs ،Shroomz ،Racoon Mafia ،Fang Gang ،Al Cabones و ChiptoPunks همگی قربانی این اسکلپر شده‌اند. این ضرب ها از طریق کیف پول های مرتبط پک شده و سپس برای معامله در OpenSea به 0x8026 منتقل می‌شوند. این کیف پول در حال حاضر دارای ۱۹۴ اتر است، اما بیشترین موجودی آن در ماه فوریه (بهمن) بود که به ۴۶۴ اتر رسید.

Screenshot 2022 07 10 030601 - پروژه NFT سعودی‌ ها با وجود حمله کلاهبرداران، رتبه اول را در OpenSea به دست آورد

در ماه فوریه، این کیف پول صدها NFT Tubby Cats را از یک قرارداد هوشمند متعلق به 0x8026 دریافت کرد که برای گرفتن Tubby Cats از توسعه دهنده ها طراحی شده بود. در این قرارداد ۱۲۴۰ Tubby Cat به دست آمد و آنها را به ارزش ۱/۴ میلیون دلار اتریوم فروخت. سپس وجوه از طریق اپلیکیشن Disperse به چندین کیف پول ارسال شد.

کلاهبرداران دیسکورد
کاربران دیسکورد سعودی ها نیز گزارش داده‌اند که کیف پول‌ها توسط کلاهبردارانی که می‌توانستند همه کاربران را در یک سرور عمومی تگ کنند، تخلیه می‌شوند.

Screenshot 2022 07 10 032609 - پروژه NFT سعودی‌ ها با وجود حمله کلاهبرداران، رتبه اول را در OpenSea به دست آورد

معمولاً مادریتورهای Discord استفاده از @everyone و @here را فقط به حساب‌های رسمی شناخته شده محدود می‌کنند. با این حال، برخی از کاربران ادعا می‌کنند که این کلاهبردار «همه را تگ کرده» و «یک لینک را در چت عمومی ارسال کرده و گفته است که اینNFT ها دارای ضرب ۲ مرحله ای است که باید همه آن را انجام دهیم». متأسفانه، به نظر می‌رسید که از برخی از کاربران سوءاستفاده شده و کیف پول‌هایشان خالی شده است.

با این حال، به نظر می‌رسد که امنیت ضعیف Discord دلیلی است که کلکسیونرهای عادی NFT محتویات کیف پول خود را از دست می‌دهند.

پروژه سعودی ها بدون توجه به این مشکلات، قیمت کف بالایی را حفظ کرده و در حال حاضر با قیمت کف ۱ اتر فروخته می‌شود.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: cryptoslate 



منبع