زمان خبر:2 دقیقه قبل

سارا نتبرن (Sarah Netburn)، قاضی دادگاه، ادعاهای کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مورد رازداری بین وکیل و موکل را رد کرده و این اقدام به این آژانس نظارتی ضربه زده است. او در پایان گفت: «اسناد باید ارائه شوند.»

جیمز کی فیلان (James K. Filan)، وکیل مدافع، که از نزدیک این پرونده را دنبال می‌کند، این تصمیم را به عنوان یک “بادی اسلم (فنی در کشتی که در آن بدن حریف بلند می‌شود و به سختی پایین می‌آید)” توصیف کرد.

SEC می‌خواست از امتیاز رازداری بین وکیل و موکل استفاده کند تا از اسناد داخلی مربوط به سخنرانی ویلیام هینمن (William Hinman)، مقام عالی رتبه سابق، محافظت کند.

شاکی در ابتدا تلاش کرد تا امتیاز فرآیند شورایی را مطرح کند، اما آژانس در ژانویه (دی ۱۴۰۰) این تلاش را ناکام گذاشت. دادگاه تشخیص داد که جمع آوری حقایق از اشخاص ثالث به عنوان یک فعالیت خاص واجد شرایط نیست.

در اواخر آوریل (اواسط اردیبهشت)، SEC تلاش دیگری برای مخفی نگه داشتن ایمیل های هینمن با تاکید بر حق بین وکیل و موکل انجام داد.

شاکی استدلال کرد که اسناد مورد بحث “اطلاعات محرمانه” را منعکس می‌کنند و افزود که هینمن باید به عنوان موکل وکلای SEC شناخته شود زیرا که آنها به او مشاوره حقوقی می‌دادند. SEC همچنین تاکید کرد که تهیه پیش نویس سخنرانی برای او به عنوان یک شهروند در دسترس نخواهد بود. با این حال، متهمان ادعا کردند که هینمن موکل آژانس نبوده است.

قاضی، ناظر اوراق بهادار را با این استدلال که این سخنرانی به مقررات ارزهای دیجیتال مرتبط نیست، به “ریاکاری” متهم کرده است و همزمان ادعا می‌کند که هینمن از مشاوران SEC مشاوره حقوقی دریافت کرده است. نتبرن افزود که آژانس مواضع دادخواهی را “برای پیش‌برد هدف مورد نظر خود” اتخاذ کرده است. دادگاه گفت: “شواهد نشان می‌دهند که هدف اصلی این ارتباطات ارائه مشاوره حقوقی نبوده است.”

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع: u.today



منبع