زمان خبر:49 ثانیه قبل

فرانسوا ویلروی دی گالهاو(François Villeroy de Galhau)، فرماندار بانک دو فرانس(de France)، روز سه شنبه گفت که فاز اول آزمایش ها با یورو دیجیتال عمد کامل شده است و آزمایش های فاز 2 امسال آغاز خواهد شد. انتظار می رود چهار یا پنج آزمایش جدید راه اندازی شود.
رئیس بانک مرکزی فرانسه در سخنرانی در مجمع مالی بین‌المللی پاریس یوروپلاس، دستاوردهای اتحادیه اروپا در مقررات دارایی‌های رمزارزی تحت ریاست جمهوری فرانسه را خلاصه کرد و به طور خاص به مقررات صندوق انتقال و بازارهای دارایی‌های رمزارزی (MiCA) اشاره کرد.
یوروسیستم در حال بررسی محدوده و طراحی ارز دیجیتالی بانک مرکزی یورو (CBDC) است. ویلروی دی گالهاو(Villeroy de Galhau) ادامه داد، منطق اصلی برای یورو دیجیتال خرد حفظ نقش پول بانک مرکزی در اقتصاد است، حتی در شرایطی که انقلاب دیجیتال در معرض تهدید قرار دارد. وی از حداکثر واسطه گری در طراحی صحبت کرد و خاطرنشان کرد: واسطه ها نسبت به بانک های مرکزی تجربه بیشتری در ارتباط با مشتری و اقدامات «احراز هویت/ضد پولشویی» (KYC/AML) دارند. او گفت:

“من معتقدم که یوروسیستم نباید نقش مدیریت دارایی های دیجیتال یورو را داشته باشد: بانک دو فرانس آخرین حساب های مشتری خصوصی خود را بیش از 20 سال پیش بسته است و قصد بازگشایی هیچ کدام را ندارد.”
Villeroy de Galhau گفت که CBDC عمد که برای نقل و انتقالات بین بانکی و تراکنش های مشابه استفاده می شود، کمتر از خرد اهمیت نخواهد داشت. وی موارد استفاده حیاتی را از تسویه اوراق بهادار منتشر شده با فناوری دفتر کل دیجیتال (DLT) و پرداخت های برون مرزی و ارزی عنوان کرد. بانک دو فرانس یک فناوری دفتر کل دیجیتال اختصاصی به نام DL3S را برای سیستم بالقوه آینده طراحی کرد. همچنین یک پلتفرم بازارساز خودکار مبتنی بر یک مدل مالی غیرمتمرکز تولید کرد که در آن تسویه حساب‌های چند CBDC می‌تواند انجام شود.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:cointelegraph



منبع