زمان خبر:2 ثانیه قبل

خداحافظ اندوه دوشنبه، سلامی بر اخبار صعودی، کل سرمایه بازار کریپتو دوباره به سطح ۱ تریلیون دلار رسیده است. ارزش بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر تقریباً به اندازه تمام نقره های روی کره زمین است.

یک پامپ قیمتی برای بیت کوین، غیرمتمرکزترین ارز دیجیتال جهان را به محدوده ۲۲،۵۰۰ دلار رساند، در حالی که اتریوم از یک «گیگا پامپ» دو رقمی برای رسیدن به سطح ۱۵۰۰ دلاری بهره برد. مجموع تلاش‌ های آنها به پامپ ۴/۸ درصدی کل بازار کریپتو ختم شد و آن را به بالاترین ارزش اخیر در ۱/۰۲ تریلیون دلار رساند.

بیت کوین ارزش بازار ۴۲۰ میلیارد دلاری را به دست آورد، در حالی که ارزش بازار اتریوم در مجموع در محدوده ۱۸۰ میلیارد دلاری قرار دارد و بیش از ۲۰ میلیارد دلار در ۲۴ ساعت گذشته افزایش یافته است. طبق نمودار زیر، آخرین باری که بازار کریپتو از سطح ۱ تریلیون دلار عبور کرد در ۱۳ ژوئن (۲۳ خرداد) بود. 

یک یادآوری در مورد ارزش بازار؛ در مورد بیت کوین و اکثر رمزارزهای استخراج شده، “مارکت کپ” به ارزش کل تمام رمزارزهای استخراج شده اشاره دارد. برای بیت کوین، این کار ساده است: تعداد کل بیت کوین استخراج شده از ۳ ژانویه ۲۰۰۹ (۱۴ دی ۸۷)، (کمی بیشتر از ۱۹,۰۹۶,۷۷۵) را در قیمت فعلی هر بیت کوین، در حدود ۲۲,۰۰۰ دلار ضرب کنید.

علامت تریلیون دلاری برای طرفداران رمزارز در توییتر خبر خوشایندی بود. آنها به سرعت این نقطه عطف مهم را جشن گرفتند، در حالی که برخی از آنها، مانند DonAlt، این سوال را مطرح کردند که آیا سطوح جدید می‌توانند نشان دهنده یک بازگشت صعودی باشد یا خیر.

در واقع، با توجه به اینکه شاخص ترس و طمع ماه‌های متوالی در «ترس شدید» یا «ترس» قرار داشته، بازار شکست‌خورده مشتاق است در اخبار صعودی غوطه‌ور شود.

2022 07 18 18 04 35 Crypto recaptures 1 trillion market cap  BTC hits 22K ETH giga mooning - بازار کریپتو مارکت کپ 1 تریلیون دلاری را بازپس می‌گیرد؛ بیت کوین به 22 هزار دلار می‌رسد، اتریوم از یک 'گیگا پامپ' بهره‌مند می‌شود

با این وجود، قبل از اینکه جشن بگیرید، در مورد ارزش بازارهای قبلی که بالاترین سطوح تاریخ بودند فکر کنید. مارکت کپ کریپتو در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ به مرز ۳ تریلیون دلار رسید، یعنی ۲ تریلیون دلار از دست رفته است.

مارکت کپ ارزهای دیجیتال در آوریل ۲۰۲۱ (فروردین) به ارزش سهام اپل رسید و از ۳ تریلیون دلار گذشت. با این حال، ارزش سهام اپل در حال حاضر ۲/۴ تریلیون دلار است، در حالی که ارز دیجیتال به یک تریلیون دلار رسیده است. در نتیجه، می‌توان عملکرد کریپتو را با یکی از بزرگ‌ترین و مطمئناً شناخته‌شده‌ترین شرکت‌های جهان مطابقت داد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع: cointelegraph



منبع