زمان خبر:3 ثانیه قبل

خدمات نام اتریوم (Ethereum name services) صنعت دارایی‌های دیجیتال را تحت تاثیر قرار داده است، زیرا برندها، شرکت‌ ها و تأثیرگذاران بیشتری به دنبال راه‌هایی برای نصب پرچم خود در فضای بلاک چین با به دست آوردن نام سرویس خود در بلاک چین هستند.

همانطور که صفحه OpenSea نشان می‌دهد، یک ENS با آدرس یکی از بزرگترین شرکت های جهان اکنون به دنبال آخرین پیشنهاد ارائه شده در بازار توسط یک سرمایه گذار ناشناس NFT به قیمت ۱ میلیون دلار فروخته می‌شود.

در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۶ مهر ۹۸)، شخصی دامنه “amazon.eth” را به قیمت ۱۰۰ اتر و به ارزش تقریباً ۲۰،۰۰۰ دلار در آن زمان خریداری کرد. بعداً در ۸ فوریه ۲۰۲۲ (۱۹ بهمن ۱۴۰۰)، شخص دیگری دامنه amazon.eth را به قیمت ۳۳ اتر یا ۱۰۲،۰۰۰ دلار خریداری کرد.

اگر این دامنه ENS مالک جدیدی پیدا کند، سرمایه‌گذاری که این دارایی دیجیتال را در فوریه خریداری کرده است، تنها در چند ماه آینده ۱۰۰۰ درصد سود خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که آیا این معامله به نتیجه خواهد رسید یا خیر. این سرمایه گذار ناشناس که ۱ میلیون دلار برای این دامنه پیشنهاد داده است، به طور فعال دامنه های مختلف ENS را مطابق صفحه OpenSea خود جمع آوری می‌کند. این حساب همچنین مالک دامنه “omozon.eth” است که شبیه به نام شرکت جف بزوس (Jeff Bezos) است.

سرویس نام اتریوم یک سیستم نام‌گذاری مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم است که آدرس‌های بلاک چین طولانی و ناخوانا را به چیزی تبدیل می‌کند که چشم انسان می‌تواند به سرعت آن را پردازش و تایپ کند.

ENS به لطف قابلیت های بلاک چین اتریوم، فناوری DNS را در بلاک چین به ارث برده و پیاده سازی می‌کند، در حالی که معماری کاملا متفاوتی دارد. با استفاده از برنامه وب ENS، کاربران می‌توانند اتریوم ارسال کنند یا با سایر سرویس های نام تعامل داشته باشند در حالی که نیازی به یادآوری آدرس های طولانی بلاک چین ندارند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: u.today 



منبع