زمان خبر:6 ثانیه قبل

شرط بندی السالوادور روی بیت کوین تا حدودی نتیجه معکوس داشته است، به طوری که برترین ارز دیجیتال در حال حاضر با تخفیف ۷۰ ​​درصدی نسبت بالاترین قیمت خود معامله می‌شود. در زمانی که این کشور آمریکای لاتین با بدهی های خود دست و پنجه نرم می‌کند، مورگان استنلی فراخوانی برای خرید اوراق قرضه آسیب دیده یورو این شرکت داده است.

به گزارش بلومبرگ، سیمون ویور (Simon Waever)، رئیس بخش استراتژی های اعتباری بازارهای نوظهور در مورگان استنلی، در یادداشتی در روز سه‌شنبه به سرمایه‌گذاران گفت که اوراق قرضه السالوادور بیش از حد تحت تأثیر شرایط بازار قرار می‌گیرند، علیرغم اینکه این کشور معیارهای مالی بهتری نسبت به بسیاری از همتایان خود دارد. در این یادداشت به سرمایه گذاران آمده است:

«بازارها به وضوح در سناریوی خودکامگی که در آن السالوادور نکول می‌کند، قیمت‌گذاری می‌شوند، اما هیچ تغییر ساختاری وجود ندارد.»

ویور خاطرنشان کرد که بدهی یک کشور نباید کمتر از ۰/۴۳۷ بر دلار معامله شود، حتی در موارد نکول، اما همچنین اذعان داشت که به دلیل تنگ شدن نقدینگی جهانی، دستیابی به این سطح در شرایط فعلی بازار غیرممکن است.

یادداشت سه‌شنبه ارزیابی می‌کند که السالوادور به دلیل وجوه مازاد اولیه، نباید مشکلی برای بازپرداخت بدهی‌ های ۱۲ ماه آینده خود داشته باشد، به علاوه وام و اوراق بهادار کمتری نسبت به سایر کشورهای درمانده مانند آرژانتین، مصر و اوکراین دارد.

دولت السالوادور در سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور ۱۴۰۰)، بیت کوین را به یک مناقصه قانونی در این کشور تبدیل کرد و به نظر می‌رسید در حالی که بازار صعودی به اوج خود رسیده بود، همه چیز برای این کشور کوچک بسیار خوب کار می‌کند. این کشور از ماه سپتامبر نزدیک به ۵۶ میلیون دلار بیت کوین خریداری کرده و حتی از سود آن برای ساخت مدارس و بیمارستان ها استفاده کرده است. با این حال، پس از شروع بازار نزولی، این کشور بخش قابل توجهی از سرمایه گذاری خود را از دست داد.

پس از شکست درخواست کمک ۱ میلیارد دلاری به صندوق بین المللی پول، بحث هایی پیرامون انتشار اوراق قرضه آتشفشانی بیت کوین (اولین اوراق قرضه با پشتوانه بیت کوین منتشر شده توسط یک کشور) وجود داشت. با این حال، این اوراق قرضه، که همراه با شهر بیت کوین تبلیغاتی شد، با تاخیرهای متعددی مواجه شد و تاریخ مشخصی برای راه اندازی آن مشخص نیست.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع: cointelegraph



منبع