زمان خبر:2 ثانیه قبل

همانطور که فضای بلاک چین گسترده‌تر می‌شود، امنیت سایبری برای بسیاری به یک نیاز حیاتی تبدیل شده است. به همین دلیل، استیو باسی (Steve Bassi)، مدیرعامل PolySwarm، استدلال کرد که نیاز به استفاده از بلاک چین برای امنیت سایبری وجود دارد.

باسی به Cointelegraph گفت در حالی که آگاهی از فناوری بلاک چین و امنیت در حال افزایش است، استفاده از بلاک چین در امنیت سایبری هنوز در روزهای اولیه خود قرار دارد. او گفت: «آگاهی در مورد امنیت سایبری و رمزارزی، به ویژه در پنج سال گذشته، بیش از هر زمان دیگری در طول حرفه امنیتی من افزایش یافته است.»

علیرغم افزایش آگاهی، مدیر عامل این شرکت خاطرنشان کرد که پروژه های امنیت سایبری هنوز در میانه راه برای یافتن کاربردهای بلاک چین در این حوزه هستند. به دلیل شکاف های بازار، باسی اشاره کرد که آنها پروژه‌ای برای استفاده از بلاک چین و افزایش امنیت ایجاد کردند. آنها این کار را با پاداش دادن به کاربران در حالی که داده‌های مربوط به بدافزارها را ارائه می‌کنند، انجام می‌دهند. او گفت:

«جمع‌آوری داده‌های کامل در زیرساخت‌ های بدافزارها، طول عمر آنها را کاهش می‌دهد و در نهایت مشتریان PolySwarm و اینترنت را ایمن‌تر نگه می‌دارد.»
باسی با الهام از موفقیت مرورگر Brave توضیح داد که در حال حاضر، شرکت‌های آنتی ویروس در حال جمع‌آوری چیزی هستند که او به عنوان «زیرساخت فوق‌العاده با ارزش بدافزارها» توصیف می‌کند، اما به کاربران برای ارائه داده‌ها پاداشی نمی‌پردازند.

وقتی از باسی در مورد بحث‌هایی که باعث نگرانی مردم در مورد جمع‌آوری داده‌ های شرکت‌ های Web2 مانند گوگل و فیس‌بوک می‌شود، سؤال شد، باسی به کاربران اطمینان داد که Web3 متفاوت است. به گفته این مدیرعامل، آنها بیشتر بر امنیت متمرکز هستند تا تبلیغات.

در ماه ژوئن (خرداد)، یک شرکت امنیت سایبری با تبدیل ترازنامه خود به بیت کوین وارد قطار این رمزارز شد. این گروه همچنین شروع به پذیرش بیت کوین برای تمام خدمات خود کرد و برای کسانی که با بیت کوین پرداخت می‌کنند، ۵۰ درصد تخفیف می‌دهد.

در همان ماه، شورای آتلانتیک، یک اندیشکده مستقر در ایالات متحده، گزارشی درباره امنیت سایبری ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) منتشر کرد. این اتاق فکر خطراتی را در CBDC ها از جمله حفظ حریم خصوصی و نظارت شناسایی کرد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع: cointelegraph



منبع