زمان خبر:3 ثانیه قبل

بنیانگذار یک شرکت منحل شده ارزهای دیجیتال مستقر در نوادا، My Big Coin، به دلیل پرداخت بیش از 6 میلیون دلار به سرمایه گذاران از طریق بازاریابی و فروش یک ارز مجازی تقلبی که به ادعای او 300 میلیون دلار پشتوانه طلا و دارایی های دیگر داشت، محکوم شد.

راندال کراتر(Randall Crater) ، پنجاه و یک ساله، روز پنجشنبه توسط هیئت منصفه فدرال در بوستون به کلاهبرداری اینترنتی و تراکنش های پولی غیرقانونی محکوم شد. دنیس جی. کاسپر، قاضی دادگاه منطقه، صدور حکم را برای 27 اکتبر برنامه ریزی کرد. کراتر در فوریه 2019 پس از شکایت از سوی کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده در سال قبل، دستگیر و متهم شد.

بر اساس انتشار خبری از دفتر دادستانی ایالات متحده، کریتر کسب و کار خود را در سال 2013 تأسیس کرد و خدمات پرداخت را از طریق یک ارز دیجیتال تقلبی که بین سال‌های 2014 تا 2017 به سرمایه‌گذاران عرضه کرد، ارائه کرد.

کریتر به دروغ ادعا کرد که «یک ارز دیجیتال کاملاً کارآمد با پشتوانه 300 میلیون دلاری طلا، نفت و سایر دارایی‌های ارزشمند» را می‌فروشد.

او همچنین با کلاهبرداری به سرمایه گذاران گفت که My Big Coin با مستر کارت شراکت دارد و ارز دیجیتال آن را می توان با فیات یا سایر ارزهای مجازی مبادله کرد. کراتر این اظهارات نادرست را از طریق رسانه های اجتماعی، اینترنت، ایمیل و پیام های متنی منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: در طول این طرح، او “بیش از 6 میلیون دلار از سرمایه سرمایه گذاران را برای منافع شخصی خود و هزینه های خود برای کالاها، از جمله هزینه های صدها هزار دلاری برای عتیقه جات، آثار هنری و جواهرات، اختلاس کرد.”

راشل اس. رولینز، وکیل دادگستری ایالات متحده، گفت: «کراتر محبوبیت روزافزون کریپتو را فرصتی برای ثروتمند شدن سریع از طریق یک طرح کلاهبرداری ناجوانمردانه دید که با تاکتیک های بازاریابی زرق و برق دار و دروغ های آشکار پوشانده شده بود. در پایان، او فقط یک کلاهبردار دیگر است که راه خود را به دنیای پررونق ارزهای دیجیتال باز کرده است.”

پرونده US v. Crater، دادگاه منطقه ای ایالات متحده، ناحیه ماساچوست، شماره 19-cr-10063 است. کراتر توسط اسکات لوپز از Lawson & Weitzen نمایندگی شد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع:theblock



منبع