زمان خبر:7 دقیقه قبل

رایان ایر(Ryanair) روز دوشنبه اعلام کرد که بوئینگ (NYSE:BA) در مورد تأخیر احتمالی 21 هواپیمای 737 MAX که برای تحویل قبل از پایان سال قرار دارند به آن هشدار داده و همچنین اعلام کرده است نگران صدور گواهینامه هواپیمای جدید MAX 10 می باشد.
مایکل اولری(Michael O’Leary)، مدیر اجرایی گروه در تماسی پس از انتشار نتایج فصلی، به سرمایه گذاران گفت: بویینگ همچنان یک منطقه اصلی نگرانی برای رایان ایر، یکی از مشتریان برجسته غول هوافضای ایالات متحده است.
بوئینگ بلافاصله به درخواست ایمیلی برای اظهار نظر پاسخ نداد.
اولری گفت که مطمئن است که بوئینگ تمام 50 هواپیمای 737 MAX را تا تابستان آینده تحویل خواهد داد، اما نگران تکرار احتمالی تاخیر در سال جاری است که این شرکت را مجبور به تحویل در فصل شلوغ تابستان خود کرده است.
اولری در یک کنفرانس تلفنی به سرمایه گذاران گفت: “در دو هفته گذشته، نامه هایی از بوئینگ دریافت می کنیم که به ما می گوید ممکن است در روز کریسمس 21 هواپیما با مشکل مواجه شود.”

او افزود که تأخیر غیرقابل توضیح و غیرقابل قبول خواهد بود.
اولری گفت که به او اطمینان داده شده است که تحویل رایان ایر در زمستان امسال اولویت دارد.
رایان ایر سال گذشته از مذاکره با بوئینگ برای 200 فروند از MAX 10 کناره گیری کرد. برنامه MAX 10 که هنوز گواهینامه دریافت نکرده است و هفته گذشته در نمایشگاه هوایی فارنبورو(Farnborough) بریتانیا با سفارش 100 هواپیمای دلتا ایر لاین (NYSE:DAL) و قطر ایرویز 25 تقویت شد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:investing



منبع