زمان خبر:10 ثانیه قبل

مایکل آلن استولری (Michael Alan Stollery)، بنیانگذار و مدیر عامل بلاک چین تیتانیوم، به انجام یک عرضه اولیه (ICO) ساختگی که ارزش آن ۲۱ میلیون دلار اعلام شده بود، اقرار کرد.

فعالیت استولری ثبت نشده و غرق در دروغ بود
استولری، اوایل ماه ژوئن (اواسط خرداد) توسط دادگاه منطقه ای لس آنجلس به دلیل یک فقره کلاهبرداری در اوراق بهادار متهم شد. دادستان مدعی شد که استولری سرمایه‌گذاران از همه جا بی خبر را برای خرید «BAR»، یک رمزارز صادر شده توسط شرکت او با استفاده از داده‌های جعلی، فریب داده، که با ادعاهای مضحک درباره افزایش بالقوه ارزش این توکن پشتیبانی می‌شد.

استولری همچنین وایت پیپر شرکت را نیز جعل کرد، که مردم را در مورد پروژه او و چارچوب دیجیتالی زیرین آن گمراه کند. علاوه بر این، او تضمین های مشتریان متعددی را در وب‌سایت رسمی بلاک چین تیتانیوم جعل کرد و در عین حال در مورد همکاری های شرکتش دروغ می‌گفت.

از طریق عرضه اولیه تیتانیوم، استولری بین نوامبر ۲۰۱۷ (آبان ۹۶) و ژانویه ۲۰۱۸ (دی ۹۶) تقریباً ۲۱ میلیون دلار جمع آوری کرد. با این حال، این ICO در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ثبت نشده است، بنابراین کل عملیات او از ابتدا غیرقانونی محسوب می‌شود. 

استولری با ۲۰ سال زندان مواجه است
اعتراف به این جرم پس از آن صورت می‌گیرد که استولری اعتراف کرد از پول غیرقانونی به دست آمده برای پرداخت هزینه های شخصی خود، از جمله پرداخت های با کارت اعتباری و سایر هزینه های متحمل شده در طول تعطیلاتش در هاوایی، استفاده کرده است.

در سال ۲۰۱۸، مقامات آمریکایی پس از دروغ گفتن استولری در مورد روابط حرفه ای خود با فدرال رزرو و شرکت های چندملیتی بزرگ، از جمله PayPal و Verizon، دارایی های تیتانیوم را مسدود کردند.

اندرو هولمز (Andrew Holmes)، وکیل مدافع استولری، خاطرنشان کرد که اعتراف به این جرم مستقیماً در نتیجه اتهامات فوق الذکر SEC سرچشمه می‌گیرد و افزود:

«آقای استولری بسیار پشیمان است و می‌خواهد تا جایی که ممکن است پول را به کسانی که سرمایه‌گذاری کرده‌اند پس بدهد.»

در زمان انتشار این مقاله استولری از بازداشت پلیس با یک تعهد خارج شده است. او با مجازات حبس تا ۲۰ سال همراه با سایر مجازات های مالی احتمالی روبرو شده است. قرار است که او در ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان) محکوم شود.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع: cryptoslate 



منبع