زمان خبر:3 ثانیه قبل

تبلیغات جستجوی گوگل در روز سه‌شنبه شرکت آلفابت (NASDAQ:GOOGL) را نزدیک به انتظارات فروش وال‌استریت افزایش داد و باعث شد تا سهام‌ها از این که بزرگ‌ترین فروشنده تبلیغات آنلاین جهان بهتر از رقبای کوچک‌تر در برابر رکود جهانی مقاومت کند، افزایش یافت.
سه نفر از مدیران آلفابت در تماسی که با تحلیلگران سرمایه‌گذاری داشتند، حداقل 13 بار برای توصیف اقتصاد از «نامشخص» یا «عدم قطعیت» استفاده کردند. فروش تبلیغات یوتیوب با کندترین سرعت خود از زمان آغاز افشای آن در سال 2018(1397) رشد کرد.
اما سرمایه گذاران در جای دیگری متمرکز شدند، به ویژه بر این واقعیت که فروش سه ماهه دوم از بزرگترین پولساز شرکت،جستجوی گوگل، در واقع بالاتر از انتظارات بود. پس از اعلام نتایج، سهام آلفابت در معاملات پس از ساعت کاری 5.5 درصد رشد کرد.

در مقابل، سهام اسنپ(NYSE:SNAP) هفته گذشته بیش از 25 درصد سقوط کرد، زیرا این شرکت انتظارات فروش خود را از دست داد و نسبت به کاهش رشد بازار تبلیغات هشدار داد.
مدیران آلفابت گفتند که گوگل از این عقب نشینی که توسط مشتریانی که با کمبود محصول، تقاضای کمتر و بسیاری از عوامل دیگر مواجه هستند، مصون نیست. افزایش دستمزدها و همچنین افزایش قیمت سوخت و سایر اقلام نیز برخی از خریداران تبلیغات را در سال جاری مجبور کرده است تا بازاریابی را کاهش دهند.
اما گوگل بهتر از شرکت های رسانه های اجتماعی، طوفان ها و شرایط را پشت سر گذاشته است. از طریق عملکردهای مختلف در بازار تبلیغات درآمد به ارمغان می آورد و تبلیغات جستجو می تواند برای مشتریان هزینه کمتری داشته باشد زیرا اغلب فقط متن را شامل می شود.
مشتریان گاهی اوقات تبلیغات جستجو را در اولویت قرار می دهند زیرا بازاریابی معمولاً متوجه افرادی است که به طور فعال برای موارد مرتبط جستجو می کنند و بازده بهتری را به همراه دارد.
تبلیغ‌کنندگان مسافرتی و خرده‌فروشی باعث افزایش تقریباً 14 درصدی در فروش آگهی‌های جستجوی گوگل در سه ماهه دوم شدند که 40.69 میلیارد دلار می باشد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: investing



منبع