زمان خبر:2 دقیقه قبل

بنابر گزارش رویترز استکهلم، شرکت تحقیقاتی در حوزه فناوری و IT گارتنر (NYSE:IT)، روز چهارشنبه طی گزارشی اعلام کرد: انتظار دارد در پی کاهش فروش تلفن های همراه و رایانه های شخصی، رشد فروش جهانی نیمه هادی ها در سال جاری با کاهش روبرو شود و همچنین در سال آینده نیز 2.5 درصد دیگر کاهش یابد.

این شرکت تحقیقاتی گفت که افزایش تورم و هزینه‌ های انرژی و سوخت بالاتر، بر درآمد مصرف‌ کننده ها فشار وارد می‌ کند و همچنین بر هزینه‌های محصولات الکترونیکی مانند رایانه‌ های شخصی و تلفن‌ های هوشمند نیز تأثیر می‌گذارد.

این شرکت تحقیقاتی پیش‌ بینی می‌ کند درآمد جهانی نیمه‌ هادی ها در سال 2022 با 7.4 درصد رشد به 639.2 میلیارد دلار برسد که نسبت به رشد 13.6 درصدی قبلی و در مقایسه با رشد 26.3 درصدی در سال گذشته کاهش یافته است.

برای سال آینده، گارتنر انتظار دارد درآمد حاصل از تراشه ها به 623.1 میلیارد دلار کاهش یابد.

ریچارد گوردون، معاون گارتنر در مصاحبه ای گفت: «به راحتی می تواند بسیار بدتر از آن باشد، اما احتمالاً رکود در سال آینده به پایان می رسد و سپس در سال 2024 شروع به بهبود می کند.

تقاضای بیشتر برای گوشی‌ های هوشمند و رایانه‌ های شخصی در طول همه‌ گیری، کارخانه‌ های تولید تراشه را تحت الشعاع قرار داد و منجر به کمبود در سایر صنایع، افزایش قیمت‌ ها و تاخیر در تولید شده بود. با این حال، اکنون انتظار می‌رود فروش تلفن همراه در سال 2022 از 1.57 میلیارد به 1.46 میلیارد دستگاه کاهش یابد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: investing



منبع