زمان خبر:3 ثانیه قبل

دانشجویان دانشگاه علم و فناوری هنگ کنگ پس از اینکه دانشگاه اعلام کرد در حال ساخت نسخه‌های دیجیتالی از دو پردیس خود است به زودی می‌توانند در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند و با همکلاسی‌های خود در متاورس تعامل داشته باشند.

پردیس ها بخشی از MetaHKUST خواهند بود، پروژه ای که توسط دو تن از اساتید دانشگاه، رهبر پروژه MetaHKUST وانگ یانگ و مدیر مرکز متاورس و خلاقیت محاسباتی پان هوی هدایت می شود.

دانشگاه با ارائه نقشه راه در یک کنفرانس خبری در روز پنجشنبه توضیح داد که هدف این پروژه در نهایت تجمیع تمام تجربیات فیزیکی و مجازی در دانشگاه در زیر یک سقف است – دانشجویانی را در نظر بگیرید که هدست واقعیت مجازی بر چشم بر سر دارند و در سخنرانی‌ها علمی به آنها داده‌ها و اطلاعات روی اشیاء واقعی نشان داده می شود. یا اینکه میتوانند به کلاس های درس در پردیس های مختلف بپیوندند.

برای شروع، مرحله اول شاهد نصب زیرساخت های فیزیکی از جمله کلاس های XR، حسگرها، دوربین ها و ابزارهای تصویرسازی خواهیم بود. سپس دانشگاه پردیسها را اسکن می‌کند – HKUST دو پردیس دارد یکی در هنگ کنگ و دیگری در شهر جنوبی چین در گوانگژو در حدود 100 مایلی – تا تصاویر را جمع‌آوری کند و کپی‌هایی برای متاورس بسازد.

دانش‌آموزان و اساتید بعداً می‌توانند آواتارها، NFTها، توکنها و آثار هنری خود را برای استفاده در متاورس تولید کنند. آنها همچنین می توانند مدارک و ریز نمرات خود را در قالب NFT دریافت کنند.

این دانشگاه همچنین به دنبال فناوری واقعیت افزوده خواهد رفت، که Hui آن را در حال حاضر عمدتاً تک کاربر و با محدودیت‌هایی قابل توجه از نظر زمان و مکان توصیف می کند.

“آنچه ما در اینجا در تلاش برای دستیابی به آن هستیم، گسترش فناوری برای مدیریت محیط‌های بزرگ و تجربیات چند کاربره عظیم است که نه تنها چالش اصلی چشم انداز فیزیکی-دیجیتالی ما را نشان می‌دهد، بلکه عاملی کلیدی است که MetaHKUST را از طرحهای ابتکاری متاورس سایر پردیس ها متمایز می کند.”

با این حال، جنبه دومی برای پروژه وجود دارد و آن نزدیک کردن دو پردیس به یکدیگر است. سفر بین چین و هنگ کنگ به دلیل کووید همچنان به شدت محدود است. از طریق ابتکارات MetaHKUST، دانشجویان می توانند در جلسات درس و رویدادهایی که در هر دو پردیس رخ می دهد شرکت کنند. دولت چین به ویژه پس از اعتراضات گسترده در هنگ کنگ بر سر حاکمیت چین، بر نهادهایی مانند دانشگاه ها فشار می آورد تا روابط بیشتری بین هنگ کنگ و سرزمین اصلی برقرار کنند.

با توجه به اینکه بسیاری از کارهای MetaHKUST در پردیس جدید گوانگژو در حال انجام است، همچنین بخشی از علاقه فزاینده به چین در مورد فناوری بلاک چین و متاورس است. با وجود ممنوعیت ارزهای دیجیتال، متاورس در سطح استانی و ملی مورد توجه و حمایت قرار گرفته است.

حتی غول‌های فناوری تحت فشار چینی – که در چند سال گذشته مورد نظارت قانون‌گذاران قرار گرفته‌اند – با احتیاط در پروژه‌های متاورس شرکت می‌کنند. پونی ما، مدیرعامل Tencent، غول رسانه‌های اجتماعی و بازی‌های چینی، در کنفرانس مالی ماه نوامبر گفت که متاورس را یک فرصت می‌داند. صاحباک تیک تاک ByteDance، Alibaba، NetEase و Baidu نیز علاقه خود را به متاورس نشان داده اند. بایدو قبلاً نسخه اولیه برنامه متاورس خود، XiRang را در ماه دسامبر راه‌اندازی کرده است.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع:the block



منبع