زمان خبر:2 ثانیه قبل

مدیرعامل اسکای میویس، Trung Nguyen، چند ساعت قبل از اعلام هک Ronin، توکن بومی AXN را به ارزش 3 میلیون دلار از بلاک چین رونین به صرافی ارز دیجیتال Binance منتقل کرده است. این هک توسط گروه کلاهبردار بدنام کره شمالی، لازاروس، در ماه مارس انجام شد و وجوهی به ارزش 622 میلیون دلار از شبکه رونین را به خطر انداخت.

بلومبرگ داده های بلاک چین را تجزیه و تحلیل کرد و گزارشی را در 28 جولای(6 مرداد) منتشر کرد و یافته ها نشان داد که در ماه مارس، مقدار هنگفتی از توکن ها از یک کیف پول دیجیتال به بایننس تغییر موقعیت داده شد، درست سه ساعت قبل از اینکه شرکت گزارش داد که شبکه رونین آنها هک شده است.

کالی مور(Kalie Moore)، نماینده توسعه دهنده بازی مستقر در ویتنام، Sky Mavis، شرکت مادر Axie، تایید کرد که این معامله توسط بنیانگذار و مدیرعامل شرکت، Nguyen، پس از به اشتراک گذاشتن تحلیل زنجیره ای بلومبرگ با سازمان انجام شده است.

مور توضیح داد: “در آن زمان، ما (اسکای میویس) متوجه شدیم که هرچه AXS بیشتری در Binance داشته باشیم، موقعیت و گزینه‌های ما بهتر می‌شود، این به ما انعطاف‌پذیری می‌دهد تا گزینه‌های مختلف برای تضمین وام/سرمایه مورد نیاز را دنبال کنیم. او همچنین توضیح داد که وجوه از کیف پول Nguyen منتقل شده است تا فروشندگان کوتاه‌مدت AXS نتوانند “اخبار را پیش بینی کنند.”

با این حال، پس از انتشار گزارش مفصل توسط بلومبرگ به نقل از مور به عنوان شاهد این اقدام، Nguyen در توییتی اخیر ادعای دست داشتن او در تجارت داخلی را کاملاً «بی اساس و نادرست» خواند.

یکی از کاربران یوتیوب، با نام مستعار Asob، تراکنش های شبکه Ronin را از آن دوره زمانی که هک اتفاق افتاد، تجزیه و تحلیل کرد و توجه بلومبرگ را به خود جلب کرد. اگرچه Sky Mavis تایید نکرده است که آیا کیف پول های دیگر کارمندان شرکت نیز به تراکنش های بزرگ مرتبط هستند، Asob چندین کیف پول دیگر را شناسایی کرده است که ممکن است متعلق به کارمندان شرکت باشد. وی در تحلیل خود عنوان کرد.

“ما می توانیم جابجایی پول را ببینیم، تنها سوال این است که پشت حرکت پول چه اتفاقی افتاده است.”

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع:coinquora



منبع