زمان خبر:6 دقیقه قبل

با اینکه امروزه اطلاعات زیادی برای خوانندگان وبسایت ها و کاربران دنیای مجازی وجود دارد، اما تأیید اینکه چه چیزی صحت دارد، دشوار است و مقدار قابل توجهی بی اعتمادی نسبت به منابع رسانه ای وجود دارد.

به عنوان مثال، در هفته گذشته، زمانی که کاخ سفید دو پست وبلاگی را در مورد معنی واژه «رکود (recession)» منتشر کرد، اصطلاح «رکود» به موضوعی بحث‌ برانگیز بر سر این تعریف تبدیل شد. سپس در 27 ژوئیه (5 مرداد)، در طول یک دوره 24 ساعته، تعریف کلمه رکود در ویکی پدیا ده ها بار اصلاح شد. بازنگری‌ های ویکی‌ پدیا تا امروز ادامه دارد و صفحه ویکی خاطرنشان می‌ کند که «رسانه‌ ها نسخه قدیمی این مقاله را منتشر کرده‌ اند». با استفاده از داده‌ های ذخیره‌شده در archive.org، تقریباً برای هر ماه از سال به جز ژوئیه، داده‌ های آرشیو شده نشان می‌ دهند که تعریف کلمه رکود از آن زمان تا حد زیادی تغییر کرده است.

روز چهارشنبه، وب غیرمتمرکز بنیاد Filecoin یا به اختصار (FFDW)، اعلام کرد که با آزمایشگاه نوآوری کتابخانه دانشگاه هاروارد (LIL) همکاری می کند تا از اطلاعات دیجیتال از طریق فناوری های غیرمتمرکز محافظت کند. FFDW و LIL دانشگاه هاروارد به برنامه “دموکراتیزه کردن دانش باز” کمک خواهند کرد، که هدف آن کمک به کتابخانه ها برای “به اشتراک گذاری دانش از طریق فناوری” است. فن آوری ها شامل ابزارهای خاصی مانند شبکه فایل کوین و سیستم فایل بین سیاره ای (IPFS) هستند. در اطلاعیه روز چهارشنبه جزئیات بیشتری وجود دارد که FFDW به LIL کمک می کند تا ایده افزایش دسترسی به اطلاعات از طریق فناوری های غیرمتمرکز را ارائه دهد.

 

 

مارتا بلچر (Marta Belcher)، رئیس FFDW در بیانیه‌ای توضیح داد: «FFDW مأموریتی برای حفظ مهم‌ ترین اطلاعات بشریت را دارد. بلچر افزود: «این همکاری آزمایشگاه نوآوری کتابخانه را قادر می‌سازد تا بررسی کند که چگونه فناوری‌ های غیرمتمرکز می‌ توانند چالش‌ های دنیای واقعی را برای حفظ داده‌ های حیاتی حل کنند. و ما از حمایت از برنامه «دانش باز دموکراتیک کتابخانه» هیجان‌ زده هستیم.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: news.bitcoin



منبع