زمان خبر:3 ثانیه قبل

آلبوم NFT آتی گروه Muse جدیدترین فرمت یک آلبوم با قابلیت ورود به چارت از سال ۲۰۱۵ خواهد بود. تا پیش از این آلبوم، چیزی که توسط چارت‌های بین‌المللی پذیرفته می‌شد، تعداد استریم‌های یک آلبوم بود. آلبوم‌های NFT اکنون برای چارت‌های بریتانیا و استرالیا واجد شرایط هستند.

“اراده مردم (Will of the People)” نهمین آلبوم استودیویی گروه راک بریتانیایی Muse است که در ۲۶ آگوست (۴ شهریور) منتشر خواهد شد. این آلبوم پرچم دار “Digital Pressing” از بازار Web3 Serenade خواهد بود.

Serenade محتوای دیجیتال را به عنوان یک فرمت موسیقی “با نسخه جدید، محدود و کلکسیونی” ایجاد کرده که از طریق فناوری NFT منتشر می‌شوند. این بازار از این قالب جدید برای تامین ارتباطات جامعه و ایجاد محصولات کمیاب استفاده می‌کند.

مکس شاند (Max Shand)، مدیر عامل و بنیانگذار Serenade، به Cointelegraph گفت: «اینگونه محتوای دیجیتالی به صنعت موسیقی اجازه می‌دهد تا به راحتی NFTها را در جریان کار و فرآیندهای خلاقانه موجود بدون نیاز به تأمین مالی پروژه‌های جدید یا طراحی روش های جدید قرار دهد. اگر می‌خواهید در صنعت موسیقی نوآوری کنید، در چرخه آلبوم‌ها این کار را انجام دهید.»

مطمئناً این اولین مورد از مشارکت NFT در صنعت موسیقی یا با نوازندگان برتر نیست. پس چه چیزی باعث می‌شود که این اقدام این چنین پیشگامانه باشد؟

در گذشته، NFT‌ها اغلب در آلبوم های منتشر شده یا انواع دیگر کمپین‌های مرتبط با موسیقی قرار می‌گرفتند. تا به حال، یک آلبوم کامل به صورت NFT منتشر نشده است. آلبوم‌های دارای NFT با فرمت قرارگیری در چارت‌ها پیش از این هم وجود داشتند، اگرچه آلبوم Muse اولین آلبومی است که تحت چنین استانداردهایی قرار می‌گیرد.

به طور خاص، قالب Digital Pressing معرفی شده توسط Serenade استاندارد جدیدی از مدیریت حق امتیاز را ارائه می‌دهد. در بیانیه رسمی مطبوعاتی، Serenade تأکید کرد که «در جهان بلاک چین زندگی می‌کنیم و ارائه قابلیت‌های web3 مانند مالکیت قابل تأیید و توانایی معامله در بازارهای ثانویه امری مرسوم است، Digital Pressing نیز حق امتیاز دقیق و دائمی را برای هنرمندان، دارندگان حق کپی رایت و صاحبان محتوا ارائه می‌دهد».

بسیاری از افراد داخلی صنعت موسیقی این اتفاق را گام دیگری به سوی “آینده موسیقی” می‌دانند.

اگرچه ممکن است این اولین باری باشد که چنین چیزی برای چارت های صنعت موسیقی بین‌المللی اتفاق می‌افتد، اما جای تعجب نیست که این نوآوری توسط Muse معرفی شود. این گروه یکی از اولین هنرمندان اصلی در این صنعت بود که از NFTها در موسیقی‌های خود استفاده کرد.

در واقع، مت بلامی (Matt Bellamy)، خواننده اصلی گروه Muse، اوایل این ماه یک سینگل ترک را به صورت یک NFT منتشر کرد.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع: cointelegraph



منبع