زمان خبر:4 ثانیه قبل

صرافی ارز دیجیتال بایننس با راه اندازی اولین توکن خود که برای بررسی وضعیت کاربر تایید شده در پلتفرم طراحی شده است، به سمت ابزارهای هویت غیرمتمرکز حرکت می کند.
بایننس روز دوشنبه از راه اندازی توکن حساب بایننس (BAB) با هدف رسیدگی به مسائل هویتی در جامعه غیرمتمرکز (DeSoc) خبر داد.
برخلاف دارایی های رمزارزی سنتی مانند بیت کوین (BTC)، توکن BAB منحصراً برای اهداف شناسایی آنلاین معرفی شده است و به نوعی از توکن های سولباند(Soulbound) به اختصارSBT تعلق دارد. SBTها توسط ویتالیک بوترین خالق اتریوم پیشنهاد شده‌اند، توکن‌های غیرقابل انتقال و غیر مالی هستند که برای DeSoc طراحی شده‌اند.
طبق اعلام بایننس، توکن BAB اولین SBT است که در زنجیره هوشمند BNB صادر شده است. هدف این توکن موارد استفاده مختلف در DeSoc است، اما در ابتدا فقط به عنوان اعتبار کاربری احراز هویت(KYC)عمل می کند.

توکن BAB به طور خاص روی کیف پول ها نمایش داده می شود تا نشان دهد که صاحب کیف تأیید KYC را در بایننس انجام داده است یا خیر. بایننس گفت: این توکن به عنوان یک هویت بایننس عمل می کند و می تواند توسط پروتکل های شخص ثالث برای تأیید توکن های BAB برای اهداف مختلف، از جمله اجتناب از ربات ها، حذف توکن های غیرقابل تعویض، رای دادن و موارد دیگر استفاده شود.
در این اطلاعیه آمده است: “با تکامل موارد استفاده DeSoc، بایننس ممکن است انواع دیگری از توکن‌های BAB را در آینده منتشر کند.”
توکن BAB به عنوان یک پروژه آزمایشی معرفی شده است و تنها از طریق اپلیکیشن موبایل بایننس قابل دسترسی خواهد بود.
مدیر عامل بایننس، ژائو، اشاره کرد که SBT ها نقش مهمی در نحوه کار اعتبارنامه Web3 در DeSoc ایفا خواهند کرد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:cointelegraph

 

 



منبع