زمان خبر:2 ثانیه قبل

بر اساس بیانیه مطبوعاتی روز پنجشنبه، گروه CME مستقر در شیکاگو در مسیر راه اندازی معاملات آتی بیت کوین و اتریوم به جفت یورو است. طبق اعلام این شرکت، این معاملات در اواخر ماه آگوست (اوایل شهریور) راه اندازی خواهند شد.

تیم مک کورت (Tim McCourt)، مدیر ارشد سهام و محصولات FX در گروه CME، ادعا می کند که منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا (EMEA) تقریبا یک سوم از کل حجم معاملات برای قراردادهای آتی بیت کوین و اتریوم را تشکیل می دهد. مک کورت ادعا می کند که عدم قطعیت فعلی تقاضای بیشتری برای راه حل های مدیریت ریسک های اضافی ایجاد می کند.

بزرگترین صرافی معاملات آتی جهان در دسامبر 2017 (آذر 1396) بیت کوین را پذیرفت. از آن زمان به عنوان یک عضو فعال در بازار رمزارزها ظاهر شده است. بر اساس داده های ارائه شده توسط شرکت تحلیل رمزارزها Coinglass، گروه CME در حال حاضر در جایگاه چهارم از نظر معاملات آتی بیت کوین بهره باز (بهره باز به تعداد کل قراردادهای مشتقه می گویند که تسویه نشده اند.) پس از Binance، OKex و FTX قرار دارد.

در فوریه 2021 (بهمن 1399)، این صرافی بزرگ مشتقات جهان، معاملات آتی اتریوم را نیز راه اندازی کرد. قابل ذکر است، این همزمان با شروع یک رالی بزرگ برای دومین رمزارز بزرگ برخلاف بسیاری از انتظارات در صنعت رمزارزها بود. مدت کوتاهی پس از آن، قراردادهای آتی بیت کوین در اندازه کوچک را راه اندازی کرد.

در ماه مارس (اسفند 1400) نیز، پلتفرم معاملاتی مستقر در شیکاگو معاملات آپشن بیت کوین و اتر را در اندازه کوچک راه اندازی کرده است.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: U.today



منبع