زمان خبر:18 ثانیه قبل

بر اساس گزارشات ، کلاهبرداری‌های رمزارزی در نیمه اول سال جاری میلادی، یکی از رایج‌ترین تخلفات سایبری در هنگ‌کنگ بوده است و ۲۵ درصد از این کلاهبرداری ها در قالب دارایی‌های دیجیتال صورت گرفته است.

تعداد نگران کننده  چنین طرح های کلاهبرداری ناشی از علاقه مندی ساکنان هنگ کنگ به دنیای رمزارزها است. بر اساس یک تحقیق که اخیرا صورت گرفته است ، این کشور در حوزه رمزارزها در سراسر جهان با عنوان مهیاترین کشور  رمزارزی شناخته می شود.

افزایش 105 درصدی تعداد کلاهبرداری های رمزارزی نسبت به سال 2021

بر اساس گزارش رسانه ساوث چاینا مورنینگ(South China Morning)، 10613 حمله سایبری در هنگ کنگ از ماه ژانویه(دی-بهمن) تا پایان ژوئن(خرداد-تیر) سال جاری رخ داده است. 798 از این طرح ها ، در رابطه با رمزارزها بوده است که با توجه به مدت مشابه در سال 2021، 105 درصد افزایش را تجربه کرده است.

افراد متخلف ، حدود 50 میلیون دلار از شرکت ها و اشخاص فعال در حوزه رمزارزی سرقت کرده اند که در مقایسه با 21 میلیون دلار سرقت شده در نیمه اول سال 2021. ، رشد قابل توجهی را به دنبال داشت.

یکی از این قربانیان ، زن 30 ساله ای به نام فن(Fan) بود که یک صرافی ارز در این منطقه را مدیریت می کند. چند ماه پیش، وی ، پیامی در واتس اپ از یک فرد ناشناس دریافت کرد که خود را رئیس یک پلتفرم دارایی دیجیتال معرفی کرد. این فرد متخلف ، خانم فن را فریب داد تا حدود 280,000 دلار در رمزارز تتر (USDT) سرمایه گذاری کند.
چهار تراکنش اولیه در راستای معالات تتر بدون هیچ گونه مشکلی صورت گرفت. در این مرحله ، کلاهبردار اعتماد قربانی را به دست آورد.

با این حال، اندکی بعد، فرد متخلف به خانم فن توصیه کرد که سود خود را به یک کیف پول رمزارزی مشکوک انتقال دهد.پس از آن ، خانم فن دسترسی به دارایی های خود را از دست داد و کلاهبردار ارتباط خود  را  کاملا قطع کرد.

بر اساس اعلام پلیس هنگ کنگ ،کلاهبرداری‌های رمزارزی یکی از سه شیوه سرشناس کلاهبرداری درنیمه نخست سال 2022 بوده است.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع: cryptopotato



منبع