زمان خبر:6 دقیقه قبل

به گزارش خبرگزاری رویترز، گروهی به نمایندگی از بزرگ ترین خودروسازان جهان یعنی جنرال موتورز (NYSE:GM)، تویوتا موتور (NYSE:TM) و فولکس واگن (ETR:VOWG_p)، ضمن اعتراض به تصویب لایحه 430 میلیارد دلاری روز یکشنبه در مجلس سنای ایالات متحده مدعی شدند این لایحه دستیابی به اهداف پذیرش خودروهای برقی تا سال 2030 در این کشور را با خطر مواجه می کند.

این گروه روز جمعه هشدار داده بود که براساس این لایحه، اکثر مدل‌های EV واجد شرایط دریافت اعتبار مالیاتی ۷۵۰۰ دلاری برای خریداران آمریکایی نیستند. گفتنی است که خودروها در صورتی واجد شرایط دریافت این اعتبار خواهند بود که در آمریکای شمالی مونتاژ شده باشند.

افزون بر این، به موجب این لایحه، محدودیت های دیگری نیز به منظور جلوگیری از استفاده از مواد و قطعات ساخت چین توسط خودروسازان اعمال می شود. پس از سال 2023، وسایل نقلیه دارای باتری هایی که قطعات چینی در آن ها به کار رفته است، نمی توانند اعتبار دریافت کنند. این در حالی است که مواد معدنی اصلی نیز با محدودیت هایی در تامین منابع مواجه هستند.

سناتور جو مانچین (Joe Manchin)، که فشار زیادی برای اعمال این محدودیت‌ها وارد آورده است، گفت خودروهای برقی نباید به زنجیره‌های تامین خارجی وابسته باشند. در همین حال شماری از نمایندگان دیگر مثل سناتور دبی استابنو (Debbie Stabenow) از میشیگان معتقد هستند این اعتبار “غیرقابل اجرا” است.

این لایحه یک اعتبار مالیاتی 4000 دلاری برای خودروهای برقی مستعمل ایجاد و میلیاردها دلار بودجه جدید برای تولید خودروهای برقی و 3 میلیارد دلار برای خدمات پستی در ایالات متحده برای خرید خودروهای برقی و تجهیزات شارژ باتری در نظر گرفته است.

اعتبار مالیاتی جدید خودروهای برقی که در سال 2032 منقضی می‌شود، محدود به کامیون‌ها، وانت‌ها و خودروهای شاسی‌بلند با قیمت حداکثر 80000 دلار و خودروهای تا سقف 55000 دلار خواهد بود. خانواده هایی با درآمد ناخالص تعدیل شده تا سقف 300000 دلار واجد شرایط دریافت این اعتبار می باشند.

مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد روز جمعه به این لایحه رای دهد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: investing



منبع