زمان خبر:1 ساعت قبل

دادستان ناحیه جنوبی نیویورک روز دوشنبه اعلام کرد که یک کارمند عالی رتبه در صرافی رمزارزی BitMEX، به نقض قانون ضد پولشویی فدرال ایالات متحده اعتراف کرده است.

گرگوری دوایر (Gregory Dwyer)، که قبلاً به عنوان رئیس توسعه کسب و کار بیتمکس فعالیت می کرد، به نقض قانون رازداری بانکی به دلیل “عدم اجرا و حفظ برنامه ضد پولشویی” در بیتمکس اعتراف کرده است.

دادگاه ایالات متحده قبلاً علیه سه بنیانگذار این شرکت، آرتور هیز، بنجامین دلو و ساموئل رید، حکم صادر کرده بود. دادستان ها گفته اند که فقدان الزامات شناخت مشتری (KYC) در بیتمکس به این شرکت اجازه می دهد تا به عنوان بستری برای فعالیت های مجرمانه، از جمله پولشویی و فرار از تحریم ها، فعالیت کند.

دامیان ویلیامز، دادستان ایالات متحده در بیانیه‌ ای مطبوعاتی گفت: «اعتراف امروز نشان می‌ دهد که کارکنانی که دارای اختیارات مدیریتی در صرافی‌ های رمزارزی هستند و اختیارات آن ها کمتر از بنیان‌ گذاران چنین صرافی‌ هایی نیست، نمی‌توانند عمداً تعهدات خود را تحت قانون رازداری بانکی نادیده بگیرند.»

طبق شرایط توافق نامه، دوایر موافقت کرد که ۱۵۰ هزار دلار جریمه بپردازد. البته حداکثر مجازات جرم او می تواند پنج سال زندان باشد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع: coindesk



منبع