زمان خبر:38 ثانیه قبل

با گسترش حوزه بازی برای کسب درآمد (P2E) در سال ۲۰۲۱ از طریق Axie Infinity (AXS) و همچنین حرکت برای کسب درآمد (M2E) که از طریق STEPN (GMT) به شهرت رسید، یک شاخه دیگر از مدل‌های «کسب درآمد» هم در تلاش برای آوردن عناصر Web3 به چارچوب‌های Web2 موجود، عرضه شد. 

در یک اطلاعیه، تیم CurateDAO به Cointelegraph گفت که یک پلتفرم پایگاه داده شبیه به Pinterest را در بلاک چین Avalanche (AVAX) راه اندازی کرده است. مشابه سایر مدل‌های «کسب درآمد»، کاربران می‌توانند با انجام وظایفی، توکن‌های رمزارزی را به عنوان پاداش دریافت کنند. در این مورد، وظیفه‌ای که به شرکت‌کنندگان داده می‌شود، مشارکت در فهرست‌های منتخب پایگاه داده پروژه است.

نقش‌های مختلفی در اکوسیستم پروژه وجود دارد. این نقش‌ها شامل متصدیانی می‌شود که قوانینی را برای پایگاه داده ایجاد و تنظیم می‌کنند، دیده‌بانی که محتوای هماهنگ با قوانین پایگاه داده را پیدا می‌کند و همچنین بینندگانی که با مشاهده محتوا در آنها شرکت می‌کنند.

متصدی می‌تواند یک فرد، یک سازمان مستقل غیرمتمرکز (DAO) یا یک برنامه هوش مصنوعی (AI) مانند GPT-3 باشد. زمانی که بینندگان محتوا را خریداری یا با تماشای تبلیغات به آنها دسترسی پیدا می‌کنند، آنها نیز همراه با دیده‌بان‌ها کسب درآمد می‌کنند.

این تیم باور دارد که ایجاد انگیزه در ساماندهی منجر به جمع‌آوری داده‌های با کیفیت بالا می‌شود. مایکل فیشر (Michael Fischer)، بنیانگذار CurateDAO، گفت که این پروژه در به دست آوردن محتوای تولید شده توسط کاربر به روش آشنای اپلیکیشن‌های Web2 مفید خواهد بود.

در هفته بلاک چین کره، آنتونی یون (Anthony Yoon)، یکی از مدیران شرکت سرمایه‌گذاری ROK Capital، به Cointelegraph گفت که بازی‌های بلاک چینی برای اکوسیستم بازی در کره مناسب است. به گفته یون، برخی از شرکت‌های بازی Web2 به دنبال راه‌هایی برای ورود به بلاک چین هستند که یک رویکرد ابتدا توسعه و راه‌اندازی توکن و رویکرد دیگر اولویت‌بندی آن و سپس راه‌اندازی است.

در همان رویداد، جفری زیرلین (Jeffrey Zirlin)، مدیر اجرایی Axie Infinity به Cointelegraph گفت که تیم آنها به دنبال افزایش تلاش خود برای نفوذ به جامعه بازی در کره جنوبی است. با وجود ممنوعیت بازی‌های P2E در این کشور، زیرلین خاطرنشان کرد که آنها به دنبال راه‌هایی برای تطبیق بازی‌ها با این منطقه هستند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع: cointelegraph



منبع