زمان خبر:51 ثانیه قبل

طبق گزارش‌ ها، تایلند در حال برنامه‌ ریزی برای اصلاح قانون خود در مورد دارایی‌ های دیجیتال است تا نظارت بر این بخش، به‌ ویژه پلتفرم‌ های معاملاتی را تشدید کند.

بلومبرگ روز سه شنبه گزارش داد، وزیر دارایی تایلند، آرکوم ترمپیتایاپایسیث (Arkhom Termpittayapaisith)، توضیح داد که اصلاحات برنامه ریزی شده در خصوص مقررات رمزارزی این کشور «بانک مرکزی را به بخشی از ناظر آن تبدیل می کند». وی افزود که از کمیسیون بورس و اوراق بهادار تایلند خواسته شده است تا اصلاحات نظارتی را رهبری کند. بر اساس قوانین فعلی تصویب شده در سال 2018 (1397)، تنها سازمان نظارت بر اوراق بهادار وظیفه نظارت بر صنعت کریپتو را دارد.

تصمیم برای بازنگری مقررات رمزارزها پس از توقف برداشت توسط Zipmex تایلند، یک صرافی مجاز رمزارزها در این کشور صورت گرفت. زیپمکس اخیراً اجازه برداشت برخی از سکه‌ ها را داده است، اما این شرکت درخواست مهلت قانونی در سنگاپور کرده است.

ترمپیتایاپایسیث روز دوشنبه با اشاره به اینکه چارچوب نظارتی فعلی برای دارایی های دیجیتال “به اندازه کافی روشن نیست که صنعت را تنظیم کند” گفت:

«در حال حاضر، بانک مرکزی به جز اعلام اینکه کریپتوها ابزار قانونی پرداخت کالا و خدمات نیستند، جایی برای ورود به چارچوب نظارتی ندارد.»

با این حال، این مقام تاکید کرد که هدف از قوانین سخت‌ گیرانه‌ تر رمزارزها، ارائه حفاظت بیشتر به سرمایه‌ گذاران است، نه کاهش نوآوری یا فناوری.»

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع: news.bitcoin



منبع