زمان خبر:3 ثانیه قبل

تیم بلاک چین Arbitrum، راه حل مقیاس‌ پذیری اتریوم، در 9 آگوست (18 مرداد) اعلام کرد: زنجیره لایه 2 Arbitrum Nova خود را که مبتنی بر بازی و برنامه‌ های اجتماعی می باشد، برای عموم منتشر کرده است. این زنجیره قبلاً برای سیستم‌های Community Point Reddit استفاده شده است.

آربیتروم نوا یک زنجیره جدید است که در درجه اول برای بازی و برنامه های اجتماعی در نظر گرفته شده است و اولین بار در اوایل سال جاری معرفی شد. همچنین اولین زنجیره ای است که با استفاده از فناوری Arbitrum’s AnyTrust ساخته شده است.

این زنجیره برای پروژه هایی با حجم تراکنش های بالا در نظر گرفته شده است که به دنبال راه حل های کم هزینه و با امنیت بالا هستند. آربیتروم گفته است که به بیش از 100 تیم توسعه اجازه دسترسی داده است. همچنین از کمیته دسترسی به داده ها و اعضای اولیه که شامل ConsenSys، FTX، Google Cloud، Offchain Labs، P2P، Quicknode و Reddit هستند، استفاده می کند.

از جمله موفقیت‌ هایی که این زنجیره می‌ تواند روی آن حساب کند، استقرار سیستم امتیازات اجتماعی ردیت در نوا است. در حال حاضر، دو جامعه به عنوان بخشی از این استقرار وجود دارد، با این حال این تعداد می تواند به خوبی افزایش یابد. درحال حاضر بیشتر تمرکزها بر تشویق توسعه، ایجاد اکوسیستم و سپس پایگاه کاربران است.

نوا از آربیتروم وان متفاوت است. زیرا کمیته در دسترس بودن داده ابتدا داده های تراکنش را دریافت می کند و تنها در صورت تایید کمیته، داده ها به صورت زنجیره ای ادامه می یابند. این فرض را ایجاد می کند که حداقل دو عضو کمیته باید تایید کنند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع: beincrypto



منبع