زمان خبر:10 دقیقه قبل

وزارت امور دیجیتال تایوان (MODA) قصد دارد در تلاش برای مقابله با حملات سایبری، فناوری غیرمتمرکز را در پورتال وب خود پیاده‌سازی کند. پلتفرم اشتراک فایل همتا به همتا (IPFS) یک فناوری Web3 است که مقامات دولتی از آن برای اشتراک‌گذاری غیرمتمرکز فایل‌ها استفاده می‌کنند.

IPFS محتوا را از طریق هش فایل‌ها شناسایی می‌کند و فایل‌های ذخیره‌شده توسط کاربران را در هر کجا با یک HTTP ساده قابل دسترس می‌سازد.

این تحول پس از سفر جنجالی نانسی پلوسی (Nancy Pelosi)، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده به تایوان، علیرغم هشدارهای چین صورت گرفت.

پس از این سفر، وب‌سایت‌های دولتی با حملات متعددی مواجه شده‌اند که از چین سرچشمه می‌گیرند. یکی از آنها حملات DDoS است که سایت‌ها را غیرقابل دسترس می‌کند.

سفر پلوسی به تایوان نه تنها از نظر ژئوپلیتیکی تنش‌زا بود، بلکه تکانی هم به بازار کریپتو داد. بیت کوین در روز ۳ آگوست (۱۲ مرداد) یعنی یک روز بعد از این سفر به مقاومت روزانه ۲۳،۵۰۰ دلاری خود رسید.

با این حال، سایت جدید MODA با اجرای فناوری Web3 در حال تغییر است و در حال حاضر فایل‌ها و فهرست‌های خود را در IPFS ذخیره کرده است.

آدری تانگ (Audrey Tang)، وزیر دیجیتال تایوان به رسانه دولتی این کشور گفت سایت MODA از زمانی که ارتش چین رزمایشات خود را آغاز کرده، مورد حمله قرار نگرفته است.

تانگ گفت این سایت از ترکیبی از ابزارهای Web3 و Web2 استفاده می‌کند.

به گفته مقامات تایپه، تایوان در سال گذشته شاهد نزدیک به ۵ میلیون حمله سایبری یا حداقل اسکن‌هایی برای بررسی آسیب‌پذیری‌های سیستمی بوده است.

پیاده سازی فناوری Web3 گامی مثبت به سوی اجرای فناوری‌های نوظهور است. گفتنی است که تانگ خطرات سایر دارایی های موجود در Web3 مانند ارزهای دیجیتال را در فعالیت هایی مانند پولشویی برجسته کرده است.

این کشور اخیراً پس از مقایسه ارزهای دیجیتال با قمار آنلاین، خرید ارزهای دیجیتال با کارت‌های اعتباری را به‌طور غیرمستقیم ممنوع کرد.

با این وجود، تایوان نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر در سراسر جهان، در حال اجرای آزمایشی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) بوده و در حال حاضر، CBDC را بین پنج بانک تایوانی توزیع کرده است.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع: cointelegraph



منبع