زمان خبر:3 ثانیه قبل

مارک کوبان(Mark Cuban)، کارآفرین میلیاردر که در سال گذشته در اکوسیستم کریپتو بسیار فعال بوده است، به دلیل تبلیغات خود در شرکت کارگزاری ارزهای دیجیتال ورشکسته ویجر دیجیتال(Voyager Digital)، با یک دعوی حقوقی دسته جمعی روبرو شده است.
موسسه حقوقی Moskowitz یک شکایت مدنی در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در جنوب فلوریدا علیه کوبان به دلیل تبلیغ محصولات رمزارزی غیرقانونی ویجر تنظیم کرد. شکایت خواستار رسیدگی هیئت منصفه برای این پرونده بود.
در این دادخواست ادعا شده بود که کوبان نیز بارها از این شرکت سوء استفاده کرده است و ادعاهای مشکوکی مبنی بر ارزان بودن آن نسبت به رقبا و ارائه خدمات تجاری «بدون کمیسیون» داشته است. در این دادخواست ادعا شده است که کوبان، همراه با مدیر اجرایی ویجر دیجیتال، استفان ارلیچ(Stephen Ehrlich)، از سال ها تجربه خود برای جذب مشتریان بی تجربه برای سرمایه گذاری پس انداز زندگی خود در چیزی که آنها را طرح پانزی می نامند، استفاده کردند.
در گزیده ای از این دادخواست آمده است:

“کوبان و ارلیچ تلاش زیادی کردند تا از تجربیات خود به عنوان سرمایه گذار استفاده کنند تا میلیون ها آمریکایی را فریب دهند تا در پلتفرم ویجر و خرید حساب های برنامه Voyager Earn (“EPA”) سرمایه گذاری کنند.”
در ادامه این شکایت ادعا شده بود که کوبان به تبلیغات محصولات ویجر ادامه داده و سرمایه‌گذاران خرد را به سرمایه‌گذاری در آن تشویق کرده است.

ویجر یکی از وام دهندگان ارزهای دیجیتال به Three Arrows Capital (3AC) بود که ورشکسته شد. این شرکت وام‌دهنده کریپتو در تاریخ 1 جولای(10 تیر)فعالیت تجاری و برداشت‌های خود را متوقف کرد و در نهایت در 5 جولای(14 تیر) اعلام ورشکستگی کرد. در حال حاضر، بیش از 5 میلیارد دلار از دارایی‌های ارز دیجیتال توسط 3.5 میلیون مشتری آمریکایی روی این پلتفرم مسدود شده‌ است.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:cointelegraph



منبع