زمان خبر:8 دقیقه قبل

بزرگترین رمزارز جهان بیت کوین (BTC) در اثر یک پامپ قدرتمند به نزدیکی سطح 25000 دلاری افزایش یافت. این رمزارز سرشناس در لحظه انتشار این خبر ، با رشد 3 درصدی با قیمت 24678 دلار معامله شد و ارزش بازاری آن ، 472 میلیارد دلار است.

این درحالیست که ماینرهای بیت کوین هر باری که قیمت BTC افزایش می یابد ، به سیو سود ادامه می دهند تا هزینه های عملیاتی خود را پوشش دهند. بر اساس داده های گلس نود، شاخص هش ریبن (hash ribbons) بیت‌کوین برعکس قیمت این رمزارز حرکت می کند که نشان دهنده تحت فشار قرار گرفتن صنعت استخراج است.

قیمت بیت کوین طی دو هفته گذشته درحالی در بالای سطح 22000 دلاری روبه افزایش بوده است که ما شاهد کاهش موجودی ماینرهای بیت کوین بودیم. دلیل این شرایط  ناشی از آن است که ماینرها خواهان نقدینگی بیشتری هستند. تداوم فروش ماینرها می تواند در نهایت بر روند افزاشی قیمت بیت کوین تاثیر بگذارد.

مجموع موجودی ماینرها طی 2 هفته گذشته، تقریباً 4.7 هزار دلار BTC کاهش یافته است. این حاکی از آن است که کل ماینر ها در طول رالی فعلی بیت کوین تا حدودی نقدینگی خود را افزایش می دهند و به دنبال پوشش ریسک هستند.

Bitcoin BTC Miner Balance 300x173 - چرا ماینرهای بیت کوین ممکن است رالی فعلی BTC را تحت تاثیر قرار دهند؟

گلس نود همچنین افزود که فشار وارد شده بر ماینرهای بیت‌کوین در ژوئن ۲۰۲۲(خرداد-تیر) زمانی که قیمت بیت‌کوین به زیر ۲۰۰۰۰ دلار کاهش یافت ، به اوج خود رسید ، توزیع ماینرها در صرافی ها در هفته های اخیر رو به کاهش بوده است. این نیز نشان می دهد که این صنعت بدترین شرایط خود را پشت سر گذاشته است. شاخص توزیع ماینرها در صرافی ها به معنی حجم انتقالات ماینر ها به صرافی ها است.

Bitcoin BTC Exchange Transfer 300x173 - چرا ماینرهای بیت کوین ممکن است رالی فعلی BTC را تحت تاثیر قرار دهند؟

 

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: coingape



منبع