زمان خبر:6 ثانیه قبل

به تازگی چندین برنامه کاربردی غیرمتمرکز در شبکه اتریوم، تغییرات کدی را به منظور لغو دسترسی از طریق آدرس‌های «تحریم‌شده» اعمال کرده‌اند. این پروتکل ها در حال حاضر Aave، Uniswap، Ren، Oasis و balancer هستند. این غربالگری در آدرس ها با تمرکز بر TRM Labs صورت گرفته است که در واقع خدماتی را از طریق API برای dAppها ارائه می کند.

پس از اقدام OFAC برای تحریم همه آدرس‌های مرتبط با ترنادو کش (Tornado Cash)، به نظر می‌رسد که کاربرانی که با این پلتفرم تعامل داشته‌اند، اکنون برچسب «تحریم‌شده» دریافت کرده اند و بنابراین با ممنوعیت استفاده از پلتفرم های مذکور مواجه می شوند. گفتنی است که این تحریم‌ها فقط بر روی آدرس‌های مرتبط با کشور روسیه اعمال نمی‌شود، بلکه هر کاربری، اعم از شهروندان ایالات متحده، که تا کنون وجوهی را از آدرس Tornado Cash دریافت کرده‌اند، شامل این محدودیت ها خواهند بود.

با توجه به حمله اخیر به آدرس‌های پرمخاطبی مانند برایان آرمسترانگ، جاستین سان و چندین شرکت VC، به نظر می‌رسد که آنها نیز نمی توانند از خدمات پلتفرم هایی مثل Aave، Uniswap و سایر برنامه‌های کاربردی استفاده کننده از TRM Labs برخوردار شوند.

توییتی که اخیراً توسط جاستین سان، بنیانگذار ترون منتشر شد این موضوع را برجسته تر کرد زیرا او ادعا می کند نمی تواند با پلتفرم Aave ارتباط برقرار کند. سان توییت کرد که Aave پس از دریافت 0.1 ETH از یک حساب تصادفی از طریق Tornado Cash حساب او را مسدود کرده است.

طبق اعلام PeckShieldAlert، تاکنون بیش از 600 آدرس حدود 0.1 واحد ETH از Tornado Cash دریافت کرده اند و بسیاری از آنها توسط Aave مسدود شده اند.

تصمیم Aave برای مسدود کردن این حساب ها  با استناد به تصمیم دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC) برای ممنوعیت تورنادو کش گرفته شده است. OFAC اخیراً تورنادو کش را تحریم کرده و ادعا می کند گروه هکری کره شمالی لازاروس از آن استفاده کرده است.

به نظر می رسد Aave تنها پلتفرم دیفای (Defi) نیست که از این ممنوعیت پیروی می کند. صرافی dYdX نیز آدرس‌هایی را که در گذشته با Tornado Cash تعامل داشته‌اند، مسدود کرده است. این حرکت چندین حساب را تحت تأثیر قرار داده است، از جمله کاربرانی که با Tornado Cash تعامل نداشتند یا حتی منشأ وجوهی را که در تراکنش‌های مختلف گذشته دریافت کرده‌اند را نمی‌دانستند.

گفتنی است که تا این لحظه، این رویدادها هیچ تاثیر آشکاری بر قیمت اتریوم یا بازار ارزهای دیجیتال نداشته است. اتریوم اکنون با قیمت 1989 دلار ترید می شود.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: cryptoslate



منبع