زمان خبر:2 دقیقه قبل

صرافی رمزارزی کوین‌ بیس در حال تجزیه و تحلیل تأثیر راه‌ حل‌ های مقیاس‌ پذیری بر بلاکچین اتریوم می باشد. کوین‌ بیس با استناد به تحقیقات خود می‌ گوید که راه‌ حل‌ های مقیاس‌ پذیری لایه ۲ (L2) می‌ توانند بازدهی اتریوم را به خطر بیندازند.

«آینده لایه دو به خوبی می‌ تواند یک بازی با مجموع-صفر (در نظریه بازی ها و علم اقتصاد، یک بازی مجموع-صفر، یک مدل ریاضی از وضعیتی است که سود یک شرکت کننده، دقیقاً متعادل با زیان‌ های شرکت‌ کننده دیگر است. اگر مجموع سودهای شرکت کننده‌ ها با هم جمع شود و مجموع زیان‌ ها از آن کم شود، حاصل برابر صفر خواهد بود.) باشد، زیرا هر لایه دو که اکثر برنامه‌ های غیرمتمرکز را در خود جای دهد، روزی می‌ تواند کل اکوسیستم اتریوم را نیز در بر بگیرد. این نشان می دهد که لایه دوم ها در نهایت می توانند مسیر و بازدهی خود را از اتریوم منحرف کنند.»

کوین‌ بیس می‌گوید که طی ۱۲ ماه گذشته، راه‌ حل‌ های مقیاس‌ پذیری مانند پالیگان (MATIC)، اوپتیمیسم (OP) و آربیتروم، کمتر از یک درصد از درآمدی را که اتریوم به دست آورده است ایجاد کرده‌ اند. طی 12 ماه گذشته، پلتفرم Token Terminal گزارش داده است که اتریوم در مجموع 9.971 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است، در حالی که تنها حدود 78 میلیون دلار به آربیتروم، پالیگان و اوپتیمیسم تعلق دارد.

 

 

این صرافی رمزارزی می‌ گوید: زمانی که اتریوم به مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) منتقل شود، راه‌ حل‌ های مقیاس‌ پذیری به طور بالقوه باعث کاهش بازدهی سهام می‌ شوند و این می‌ تواند بر قیمت اتریوم تأثیر منفی بگذارد.

اگر فعالیت‌ های کاربران بیشتر به لایه دو منتقل شود و لایه دوم ها به توکن‌ های خود برای تسهیل تراکنش‌ ها نیاز داشته باشند، به طور بالقوه می‌ تواند بازدهی سهام را برای اعتبارسنجی‌ هایی که درآمد آن از کارمزد خالص تراکنش‌ ها کمتر می باشد، کاهش دهد. اگر این امر مانع از سرمایه گذاری روی پلتفرم شود، می تواند اندازه عرضه اتریوم های در گردش را افزایش دهد و احتمالاً به قیمت اتریوم آسیب برساند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع: dailyhodl



منبع