زمان خبر:1 ساعت قبل

ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، روز سه‌شنبه در توییتی جنجالی و بدون ارائه جزئیات زیاد، اعلام کرد که در صدد خرید باشگاه فوتبال انگلیسی منچستر یونایتد (NYSE: MANU) است.

از آنجا که ماسک سابقه زیادی در ارسال توییت‌های غیرمتعارف دارد، هنوز مشخص نیست که آیا او واقعاً قصد دارد برای خرید منچستریونایتد اقدام کند یا خیر. حتماً می دانید که او تنها چهار ماه پس از اعلام خرید توییتر (NYSE:TWTR)، اکنون در تلاش است تا از توافق 44 میلیارد دلاری خرید این شرکت رسانه اجتماعی خارج شود و همین امر، او را به دادگاه کشانده است.

منچستریونایتد یکی از پرآوازه ترین نام‌ها در جهان فوتبال است، اما در حال حاضر، به خاطر فشار طرفداران و درخواست آنها برای خروج مالکان فعلی باشگاه، یعنی خانواده آمریکایی گلیزر در شرایط بحرانی به سر می‌برد.

پیش از این، ماسک در توییت اول خود گفته بود: “بی پرده بگویم، من از نیمه چپ حزب جمهوری خواه و نیمه راست حزب دموکرات حمایت می کنم!” ظاهراً این اظهارات تلویحاً به جناحین در زمین فوتبال اشاره دارد. سپس در توییت دوم نوشت: «من منچستریونایتد را می خرم».

این تیم مستقر در شمال انگلیس بیش از 32 میلیون دنبال کننده در حساب اصلی توییتر خود دارد و توییت ماسک در عرض سه ساعت نزدیک به 320000 “لایک” دریافت کرد. گفتنی است که برخی از هواداران ناراضی این باشگاه قبلاً از ماسک خواسته بودند که به جای توییتر، خرید این باشگاه را در نظر بگیرد.

یکی از کاربران با نام کاربری “DavidQ1987” در واکنش به این خبر گفت: “اگر ایلان ما را از دست گلیزرها نجات دهد، من به افتخار او یک تسلا می خرم!”

اظهار نظرهای اخیر ماسک، مدیر اجرایی غول خودروهای برقی تسلا، در حالی بیان می‌شود که منچستر یونایتد، با 20 رکورد قهرمانی انگلیس، در فصل 2022-2023 با یک کابوس بزرگ مواجه شد. این تیم پس از شکست در دو بازی اول خود، در انتهای لیگ برتر انگلیس قرار گرفت و در طول تابستان نتوانست تیم نسبتاً ضعیف فصل گذشته را احیا کند.

به گفته فوربس، ماسک با دارایی 270 میلیارد دلاری خود، مطمئناً می‌تواند این باشگاه فوتبال لیست شده در بازار بورس نیویورک که سهام آن در 12 ماه گذشته یک چهارم کاهش یافته و ارزش فعلی آن چیزی بیش از 2 میلیارد دلار است را بخرد. گفتنی است که سهام منچستر روز سه شنبه با قیمت 12.78 دلار بسته شد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: investing



منبع