زمان خبر:10 ثانیه قبل

به گفته Chainalysis، تا کنون سال بدی برای ارزهای دیجیتال بوده است، از حملات سایبری زیاد گرفته و از همه مهم‌تر ارزش دارایی‌ها که به شدت تحت فشار قرار می‌گیرند و در مجموع حجم قانونی، 36 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

با این حال، یک روزنه امید وجود دارد، حجم معاملات غیرقانونی نیز با وجود دزدی های بسیار، 15 درصد کاهش یافته است.

کلاهبرداری و تراکنش های کمتر در دارک وب

کاهش حجم معاملات غیرقانونی کریپتو تا حد زیادی می تواند به کاهش کلاهبرداری های بزرگ نسبت داده شود. توجه به این نکته مهم است که فعالیت های شرورانه ای که توسط کلاهبرداران تداوم می یابد، در بازارهای صعودی رشد می کنند.

از سوی دیگر، بازارهای نزولی برای سرمایه‌گذاران جدیدی که ممکن است نتوانند کلاهبرداری‌ها را آشکارا تشخیص دهند، مضر است. بنابراین، منطقی است که افراد تازه کار کمتری در معرض خطر افتادن در پروژه های بد قرار می گیرند.

در نتیجه، در سال جاری شاهد سرقت حدود 1.6 میلیارد دلار در کلاهبرداری ها بودیم. در حالی که این عدد به هیچ وجه ناچیز نیست، اما 65 درصد کمتر از میزان کلاهبرداری بین جولای 2020 و جولای 2021 است.

حجم معاملات ارزهای دیجیتال از طریق بازارهای دارک وب نیز کاهش یافت. مبادله کریپتو برای کالاها و خدمات غیرقانونی نسبت به سال گذشته 43 درصد کاهش یافت. با این حال، ما نباید این را به کاهش علاقه به کالاها و خدمات مذکور نسبت دهیم. این کاهش احتمالاً به تعطیلی و متعاقب آن مصادره بیش از 25 میلیون دلار از دارایی های Hydra Marketplace به دنبال عملیاتی به رهبری مقامات آلمانی مرتبط است.

بنابراین، این کاهش را باید موقتی فرض کرد، دقیقاً مانند بسته شدن جاده ابریشم در سال 2013، که پس از آن تعداد زیادی دارک وب دیگر مشتاقانه سهم بیشتری از بازار را در اختیار گرفتند.

هک های بیشتر، وجوه غیرقانونی بیشتر

متأسفانه، علیرغم افت کلی، فعالیت‌های غیرقانونی در کریپتوها در حوزه دیگری افزایش یافته است. وجوه دزدیده شده از DeFi و صرافی ها در سال نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است؛ 1.9 میلیارد دلار در مقابل 1.2 میلیارد دلار.

سال 2022 با Solana، Axie Infinity و Nomad نشان داد که بسیاری از پلتفرم‌های رمزارز راه درازی در پیش دارند تا ادعای امنیت که اغلب در مورد هر پلتفرم مرتبط با رمزارزها مطرح می‌شود، جدی گرفته شود.

اکنون که به نظر می‌رسد بازار بازگشت به ثبات را نشان می‌دهد، تنها زمان نشان می‌دهد که آیا روند نزولی در حجم کریپتوهای مرتبط با جرایم سایبری به کاهش ادامه خواهد داد یا اینکه بازارهای قوی‌تر، متخلفان را نیز به تجارت بازگرداند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع:cryptopotato



منبع