زمان خبر:2 ثانیه قبل

بانک مرکزی اروپا (ECB) زمینه ایجاد معیارهایی که باید هنگام هماهنگ‌سازی مجوزهای کریپتویی در اروپا در نظر گرفته شوند را فراهم کرد.

بخش نظارت بانکی بانک مرکزی اروپا در بیانیه خود در روز چهارشنبه گفت: «چارچوب‌های ملی حاکم بر دارایی‌های رمزارزی کاملاً متفاوت هستند و رویکردهای متفاوتی برای هماهنگ‌سازی بازارهای دارایی های رمزارزی (MiCA)، و کمیته بازل در نظارت بانکی که دستورالعمل‌هایی را برای قرار گرفتن بانک‌ها در معرض کریپتو صادر می‌کند، ایجاد خواهد شد.» بانک مرکزی اروپا گفت که معیارهای دستورالعمل الزامات سرمایه را – که از سال ۲۰۱۳ در حال اجراست – در ارزیابی درخواست‌ مجوز برای فعالیت‌ها و خدمات مرتبط با رمزارز‌ها اعمال خواهد کرد.

بانک مرکزی مدل‌های کسب‌وکار شرکت‌های رمزارزی، نظارت داخلی و ارزیابی‌های مناسب را که برای صدور مجوز شرکت‌های دیگر اعمال می‌شوند، در نظر خواهد گرفت. علاوه بر این، بانک مرکزی اروپا گفت که برای ارائه داده‌های لازم در ارزیابی خطرات احتمالی، بر سازمان ملی ضد پولشویی (AML)، مقامات و واحدهای اطلاعات مالی کشورهای مربوطه تکیه خواهد کرد.

این بانک گفت: «هرچه پیچیدگی معاملات کریپتو بیشتر باشد، سطح دانش و تجربه در این زمینه نیز باید بالاتر برود.»

به گفته بانک مرکزی اروپا، برای تجزیه و تحلیل نقشی که ممکن است کریپتو در اروپا ایفا کند تلاش‌هایی شده است. با تصویب MiCA، تنظیم‌کننده‌های جهانی ممکن است شروع به استانداردسازی قوانین برای ارائه‌دهندگان خدمات رمزارزی در اتحادیه اروپا کنند.

در ۲ آگوست (۱۱ مرداد)، ECB نتایج یک مطالعه را منتشر کرد که در آن ارز دیجیتال بانک مرکزی، به عنوان گزینه بهتری نسبت به بیت کوین برای پرداخت های برون مرزی شناسایی شده بود. مقامات پیش از این به سقوط ترا به عنوان نمونه یک استیبل کوین که سیستم مالی را تهدید می‌کند اشاره کرده و اقدامات نظارتی را برای کاهش ریسک توصیه کرده بودند.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع: cointelegraph



منبع