زمان خبر:12 ثانیه قبل

بیت کوین طی چهار روز گذشته ، تقریبا 10 درصد کاهش پیدا کرد و در پی ریسک گریزی سرمایه گذاران  در بازارهای جهانی که ناشی از نگرانی ها از سیاست های پولی انقباضی فدرال رزرو است ، شروع به عقب نشینی کرد.

بزرگترین رمزارز جهان امروز، دوشنبه تا 2.7 درصد سقوط کرد و در سطح 20906 دلاری معامله شد تا اینکه ساعت 9 صبح به وقت لندن به حدود سطح 21100 دلاری بازگشت. اتریوم نیز با افت مواجه شد. ارزش رمزارزها کوچکتر   از قبیل اولانچ و کاردانو بالغ بر 5 درصد کاهش یافت.

بازارهای سهام جهان از کف های بازار خرسی در ماه ژوئن(خرداد-تیر) شروع به بازیابی کردند ، اما این روند تا حدودی به دلیل تداوم سیاست افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ، تحت فشار قرار گرفته است . بازارهای سهام در اروپا ، روز دوشنبه به همراه قراردادهای آتی سهام ایالات متحده عقب نشینی کردند و با توجه به همبستگی سهام و رمزارزها ، بازار کریپتو تحت فشار باقی ماند.

جیمی داگلاس کوتس(Jamie Douglas Coutts)، تحلیلگر ارشد بازار در بلومبرگ اینتلیگنس در یادداشتی نوشت:” سرنوشت بیت کوین، حداقل در کوتاه‌مدت تا میان‌مدت، همچنان به روند سایر دارایی های رشدی از قبیل سهام فناوری بستگی دارد.”

اندیکاتور MACD در این میان هشدار می دهد. این شاخص منفی شده است و به عقیده برخی از تحلیلگران، این نشان دهنده آن است که بیت کوین ممکن است همچنان تحت فشار قرار گیرد. روند نزولی چند روز گذشته همچنین منجر شده است که شاخص مقایسه 100 دارایی بزرگ(MVIS ) به زیر میانگین متحرک 50 روزه برسد.

عاملی دیگری که ممکن است منجر به افت بیت کوین شود ، دلار آمریکا است. ارزش این ارز به بالاترین سطح در بیش از یک ماه گذشته رسیده است.

 

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: bloomberg



منبع