زمان خبر:7 دقیقه قبل

تام ایمر (Tom Emmer)، نماینده کنگره ایالات متحده، در نامه‌ای سرگشاده از دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری (OFAC) درخواست کرد تا درباره تحریم این کشور علیه میکسر Tornado Cash توضیح دهد.

OFAC، ناظر تحریم‌های وزارت خزانه‌داری، Tornado Cash را به لیست فدرال خود اضافه کرد که به گروه هکری Lazarus کره شمالی کمک کرده تا رد میلیون‌ها دلار ارزهای دیجیتال به سرقت رفته از پروژه های رمزارزی مختلف طی دو یا سه سال گذشته را پاک کند. ایمر در نامه خود در روز سه شنبه گفت که این تحریم‌ها با معیارهای قبلی OFAC در تضاد است، زیرا برخی از آدرس‌های اضافه شده، به قراردادهای هوشمند و نرم افزارهای اوپن سورس مرتبط است نه شخص یا نهاد خاصی.

شبکه اجرای جرایم مالی (FinCEN)، یکی دیگر از واحدهای خزانه‌داری، پیش از این بین ارائه‌دهندگان خدمات و ارائه‌دهندگان نرم افزار تمایز قائل شده است و می‌گوید که فقط ارائه دهندگان خدمات – در این مثال، اپراتورهای یک میکسر – مشمول قوانین رازداری بانکی می‌شوند و Tornado Cash را باید به عنوان یک میکسر ناشناس در نظر گرفت.

ایمر سؤالات متعددی را به OFAC ارائه کرد. برخی از این سوالات عبارتند از: از نظر OFAC کدام نهاد باید کنترل‌هایی را بر روی قراردادهای بلاک چین Tornado Cash اعمال کند، چگونه کاربران ایالات متحده می‌توانند وجوهی را که در حال حاضر در این میکسر قفل شده است، پس بگیرند، افرادی که وجوه خود را دریافت می‌کنند چه کاری باید انجام دهند و تعداد انگشت شماری دیگر.

نامه او منعکس‌کننده نظراتی از صنعتی است که تحریم‌ها را به عنوان یک نگرانی بزرگ می‌دید. Coin Center، یک اندیشکده رمزارزی تهدید کرده که علیه وزارت خزانه‌داری اقدام قانونی خواهد کرد و گفته که این نرم افزار اوپن سورس نباید تحریم شود.

بنیاد Electronic Frontier نیز به نمایندگی از پروفسور متیو گرین (Matthew Green) و حق او برای انتشار یک فورک از سورس کد Tornado Cash، این کار را انجام داده است.

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.
منبع: coindesk 



منبع