زمان خبر:19 ثانیه قبل

پیتر زاتکو (Peiter Zatko )، رئیس سابق بخش امنیت توییتر (NYSE:TWTR) با ارائه یک گزارش افشاگرانه مدعی شد این شرکت رسانه‌های اجتماعی نهادهای قانون گذار فدرال را در مورد دفاعش در برابر هکرها و حساب‌های هرزنامه گمراه کرده است.

زاتکو که پیش تر هکری بود که با نام “Mudge” شناخته می شد، با ارائه گزارشی 84 صفحه ای ادعا کرد که توییتر برخلاف ادعای آن در اسنادی که توسط بازرسان کنگره بررسی شده است، برنامه امنیتی قدرتمندی ندارد. پس از این خبر، سهام توییتر با 7.3 درصد کاهش با قیمت 39.86 دلار بسته شد.

در این سند ادعا شده است که توییتر رشد تعداد کاربران را بر کاهش هرزنامه ها اولویت داده است، تا جایی که مدیران اجرایی که با افزایش شمار کاربران روزانه مرتبط هستند، واجد شرایط دریافت پاداش‌های 10 میلیون دلاری می باشند. توییتر این گزارش را “روایتی نادرست” خواند.

گفتنی است که زاتکو این شکایت را ماه گذشته به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، وزارت دادگستری و همچنین کمیسیون تجارت فدرال (FTC) ارائه کرده بود. این شکایت به کمیته های کنگره نیز ارسال شد. چاک گراسلی (Chuck Grassley)، جمهوری خواه ارشد کمیته قضایی سنا، گفت که این شکایت نگرانی های جدی در زمینه امنیت ملی و مسائل مربوط به حریم خصوصی ایجاد کرده است و باید مورد بررسی قرار گیرد.

دبرا کاتز (Debra Katz ) و الکسیس رونیکر (Alexis Ronickher)، وکلای زاتکو، در بیانیه‌ای گفتند که او در طول مدت تصدی خود در سمت مدیریت امنیتی توییتر، بارها نگرانی های خود را در مورد سیستم‌های امنیت اطلاعات ناکافی برای کمیته اجرایی، مدیر عامل و هیئت مدیره شرکت مطرح کرده بود.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی‌باشد.

منبع: investing



منبع