زمان خبر:1 دقیقه قبل

اتریوم چند هفته دیگر تا انتقال رسمی به اجماع اثبات سهام (PoS) نسبت به اثبات کار (PoW) فعلی خود فاصله دارد. انتقالی که رسما ادغام یا Merge نامیده می شود برای 15 سپتامبر(24 شهریور) در نظر گرفته شده است، اما در آستانه ارتقای بزرگ، تمرکز نودهای اتریوم به یک موضوع داغ تبدیل شده است.
همانطور که هفته گذشته کوین تلگراف گزارش داد، اکثر 4653 نود اتریوم فعال از طریق ارائه دهندگان وب متمرکز مانند خدمات وب آمازون (AWS) اجرا می شوند، که کارشناسان معتقدند می تواند بلاک چین اتریوم را در نقطه مرکزی شکست پس از ادغام قرار دهد.
مگی لاو(Maggie Love)، یکی از بنیانگذاران شرکت زیرساخت وب3،W3BCloud، همین نگرانی را مطرح کرد. او ادعا کرد که تمرکز نودها در شبکه اتریوم PoS می تواند به یک نگرانی بزرگ تبدیل شود که به نظر می رسد هیچ کس روی آن تمرکز ندارد.
Péter Szilágyi، توسعه‌دهنده اصلی اتریوم، نگرانی‌های فزاینده متمرکزسازی را مورد توجه قرار داد و ادعا کرد که آنها از Devcon IV به دنبال prune پایگاه داده بوده‌اند. “Pruning” به کاهش اندازه بلاک چین تا حدی اشاره دارد که توسعه دهندگان بتوانند یک رجیستری قابل اعتماد با اندازه مشخص ایجاد کنند.

Szilágyi افزود که این ایده در آن زمان با واکنش شدید روبرو شد و تمرکز فعلی در نودها نتیجه مستقیم آن است. او توضیح داد که وضعیت اتریوم باید اندازه ثابتی داشته باشد تا افراد بتوانند نودهای خود را اجرا کنند.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع: cointelegraph



منبع