زمان خبر:13 دقیقه قبل

با توجه به گزارش رویترز، شرکت‌ اوپراتور شبکه بی‌ سیم ایالات متحده، T-Mobile (NASDAQ:TMUS)، با همکاری شرکت SpaceX ایلان ماسک، اجرای طرح‌ هایی برای اتصال مستقیم تلفن‌ های همراه کاربران به ماهواره‌ های استارلینک موجود در مدار را در نظر دارد. که به این منظور، تی موبایل برای دسترسی کاربران تلفن همراه به شبکه در بخش‌ هایی از ایالات متحده، از ماهواره های شرکت اسپیس ایکس استفاده خواهد کرد.

ماسک گفت: طرح های جدید که در کنار خدمات موجود تلفن همراه تی موبایل وجود خواهد داشت، نیاز به دکل های تلفن همراه را کاهش می دهد و خدماتی را برای ارسال متون و تصاویر در جایی که پوشش آنتی در حال حاضر وجود ندارد، ارائه می دهد، که این امکانات برای موقعیت های اضطراری در مناطق دور افتاده کلیدی است.

ماهواره های استارلینک از طیف باند میانی تی موبایل برای ایجاد یک شبکه جدید استفاده خواهند کرد. اکثر تلفن‌ های مورد استفاده مشتریان این شرکت با سرویس جدید سازگار خواهند بود که از پایان سال آینده با خدمات ارسال پیامک در مرحله آزمایشی آغاز می‌شود.

اسپیس ایکس از سال 2019 (1398) نزدیک به 3000 ماهواره استارلینک در مدار نزدیک به زمین را پرتاب کرده است که به راحتی از رقبای OneWeb و پروژه Kuiper آمازون پیشی گرفته است.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع: investing



منبع