زمان خبر:19 دقیقه قبل

سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ، خبر چندان خوبی برای بازارهای رمزارزی نبود. این درحالیست که بیت کوین و سایر رمزارزها پیشتر به دنبال انتشار داده های مساعد تورمی  ، با افزایش شدیدی رو به رو شدند و  بیت کوین و اتریوم به ترتیب 4 و 5 درصد رشد کردند.

با این حال، موضع آقای پاول طی سخنرانی جکسون هول در پیرو سیاست های انقباضی این بانک بود. در نتیجه این بیانات ، بیت کوین طی 24 ساعت گذشته نزدیک به 6 درصد سقوط کرد.

قیمت این رمزارز پرچمدار در حال حاضر با قیمت 19974  دلار معامله می شود. در همین حال، اتریوم نزدیک به 10 درصد کاهش یافته و در قیمت 1459 دلار قرار دارد.

تاثیرات دو عامل مخالف در بازار رمزارزها

این بازار در روز گذشته به دو عامل کاملا متفاوت واکنش نشان داد. از طرفی ، داده های شاخص مخارج مصرف شخصی (PCE) کمتر از حد انتظارات اعلام شدند. این ، دومین داده تورمی متوالی پس از داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در ماه آگوست(مرداد-شهریور) بود که نشان دهنده کاهش نرخ تورم بوده است. بازارها به هر دوی این داده ها واکنش نشان دادند.

انتظارات در ابتدا حاکی از آن بود که فدرال رزرو از سیاست های انقباضی و چرخه افزایش نرخ بهره عقب نشینی می کند ، اما مقامات اصلی فدرال رزرو ، حتی مقامات مسالمت آمیزی از قبیل ، نیل کشکاری( Neel Kashkari)، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، بیانات تند و سرسختی را به دنبال داشتند. جروم پاول نیز بی تردید در پیرو سیاست های پولی انقباضی صحبت کرد . وی اعلام کرد که مهار تورم ،هدف اصلی فدرال رزرو است و در این مسیر خانوارها و مشاغل با سختی روبه رو خواهند شد.

بازار رمزارزها به شدت به این تحولات واکنش نشان داد و با افت قابل توجهی روبه رو شد. شاخص S&P 500 نیز  بالغ بر 3 درصد سقوط کرد. کارشناسان بر این باورند که بیانات آقای پاول ، ابزاری برای مهار شور و شوق مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها است.

آیا بیت‌کوین می‌تواند بازیابی شود؟

لارک دیویس( Lark Davis) تحلیلگر سرشناس حوزه رمزارزها اعلام کرد که سخنرانی 10 دقیقه ای آقای پاول منجر به کاهش یک تریلیون دلاری  ارزش بازارهای سهام و رمزارزی شد. با این حال، مایکل ون د پوپ(Michael van de Poppe)، مدیر عامل شرکت Eight Global، نسبت به شرایط فعلی ابزار امیدواری کرد.

بنا بر بیانات وی، فدرال رزرو نمی تواند به سیاست های پولی انقباضی خود ادامه دهد. از این رو ، بیت کوین و اتریوم می توانند بازیابی شوند زیرا داده‌های تورم روبه عقب نشینی هستند.

 

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی پرشیا بلاکچین نمی باشد.

منبع:coingape



منبع